Senaste nytt

Miles & More Segment Run Tråd

Jag har dock en bokning där senator numret registrerats men status inte slagit i genom, för det syns inte på boardingpasset. Märkligt, och det får väl bli en tur förbi checkin fast jag inte ska ha med någon väska.

Jag hade samma problem på min första LH-flygning efter SEN-matchen. I mitt fall gjorde jag bokningen före uppgradering till SEN så jag hade först angett basic M&M-nummer. Så snart uppgraderingen till SEN kom uppdaterade jag numret i bokningen. Men när jag checkade in online (~1 v senare) stod det inget om SEN eller *Gold på boarding-kortet, trots att det var SEN-numret som var angivet som FF-nummer. Det som funkade för mig var att
1. Avbyt check-in (på hemsidan)
2. Gå in i bokningen och ta bort FF-nummer helt, spara.
3. Gå in i bokningen igen, lägg till SEN- nummer igen
4. Checka in igen —> SEN på boarding card

Hade tidigare haft EB nummer inlagt som jag raderat, sparat och sedan lagt in M&M SEN nummer. Jag provade att göra som SK525 (återigen ta bort Frequent flyer no, spara och sedan lägga in igen) och sedan uppdatera checkin (reissue boarding card) och nu är SEN med på boarding card Det kanske rörde till det att det är en OS flight som jag bokade via Swiss. Nu gjorde jag ändringen via Swiss hemsida. Förut var det nog på Austrians hemsida eller app.

Tänkte försöka hitta 2 *2 ben till Wien, men även Frankfurt, Berlin, Munchen, Hamburg tänkbar, (med Lufthansagruppen) under september-oktober, max 4000 kr. Gärna en torsdag till fredag. Var kan man välja flygbolag att söka på? Funkar väl inte i ITA matrix?

Tänkte försöka hitta 2 *2 ben till Wien, men även Frankfurt, Berlin, Munchen, Hamburg tänkbar, (med Lufthansagruppen) under september-oktober, max 4000 kr. Gärna en torsdag till fredag. Var kan man välja flygbolag att söka på? Funkar väl inte i ITA matrix?
Jag brukar använda https://www.google.com/travel/flights

Du kan enkelt sortera på de flygbolag du vill söka bland, Google plockar fram en direktlänk till flygbolagets hemsida för bokning och betalning.

En lite korkad (?) fråga kanske - det spelar väl ingen roll om man bokar via Lufthansas hemsida eller via något av systerbolagens egna?
Har exempelvis hittat andra och/eller billigare alternativ via Austrians hemsida som inte finns via Luftahansas.

Jag kommer att uppnå 4 av de 6 erforderliga segmenten i samband med att jag och frugan åker till Milano för att se Formel 1 om några veckor.

Hade som tur var bokat SAS Plus Pro, så kunde boka av och istället boka ARN-VIE -MXP med OS och MXP-FRA-ARN med LH för ca 4 500 kr/pers I P klass (Business). Saknas nu 2 st segment.

Någon som vill rekommendera någon destination som man enkelt når ToR med kort restid? Tänker att FRA, VID och ZRH blir väl fantasilösa? Gärna något ställe där man har enkel och nära till en trevlig stad där man kan någon pilsner och schnitzel i väntan på lämpligt returflyg?

Toppen