Vill du utveckla detta lite mer? Jag är idel öra

. Har aldrig lyckats få mer än 8 segments per bokning hos DL.
Sådana komplicerade bokningar brukar behöva göras över telefon.
Att få så många segment fungerar så här:
1. Hitta lämpligt pris till USA/Kanada med Delta, de flesta dit tillåter att man har obegränsat antal byten (max 23h59m mellanb bytena). Begränsing 1 är att en ebiljett kan ha max 16 flyg på dem. I detta ingår vanligtvis ett flyg med AF/KL/OK/AZ-kod inom Europa men sedan måste alla vara DL-kodade. Begränsning 2 är att totalt mil man flyger får inte överstiga biljettens MPM (Maximum Permitted Milage) +25% (räknas per resväg). För varje 5% du går över MPM så höjs priset per sträcka lika mycket (före skatter & avgifter, så det brukar inte märkas mer än ett par hundralappar). För att se MPM behöver du använda Expertflyer eller liknande. Eftersom man inte får gå över 125% MPM är det bättre att ha biljetter till västkusten, Florida eller liknande eftersom MPM är högre ju längre bort du reser.
2. Hitta en lämplig rutt du vill flyga i ITA, med tidtabeller och/eller ruttkarta. Skriv in rutten i
Great Circle Mapper och se så att totalet inte går över 125% MPM. Kom ihåg att ITA har en resursbegränsning. Du kan alltså inte söka 16 DL-flyg samtidigt på ITA. Istället rekommenderar jag att du sätter upp delmål, t ex. bestäm att du flyger över Atlanten med ett DL-kodat AF-flyg CDG-JFK och att du sedan vill via ATL och SLC. Sök du först JFK DL DL ATL och sedan ATL DL DL SLC, osv. Leta dessa som enkelbiljetter inrikes i USA utan att titta efter tillgänglighet, du vill bara se vilka möjligheter som finns.
3. Leta efter tillgänglighet i rätt bokningsklass med ITA, Expertflyer och/eller Deltas hemsida. DL använder mycket "married segment" vilket innebär att även om det finns T-klass ledigt MIA-ATL och ATL-LAX så kanske det inte finns MIA-ATL-LAX. När du letar tillgänglighet måste du alltså söka MIA-LAX via ATL och inte segmenten separat.
4. Boka!
Jag tycker det är jättekul att planera sådana här resor, hjälper gärna till om det behövs.