Agö
Medlem
Företagen gör säkerligen en korrekt analys Frågan är om Swedavia gör det? Jfr. Kastrup och därtill mitt senaste inlägg. Det handlar om att skapa förutsättningar för företagen, det har man inte lyckats med (tycker jag).Jag tror ändå du förstår att det var ett raljerande o inte en direkt jämförelse? Det är redan kända företag, som inte behöver ARN som dragplåster i varken försäljning o/eller reklamsyfte.
Time Square befinner man sig på för att spänna musklerna inför konkurrenterna....det gör man inte på ARN. Där måste man ha direkt ekonomiska motiv för den enskilda butiken....
Om ni ögnat artikeln hade ni också sett att det är artikelförfattaren som föreslagit en konceptbutik för IKEA (o restaurang tydligen) o inte jag. Jag har insikt i åtminstone en hyresförhandling med en IKEA concept store (som lade ner efter fyra månader).
Det som jag tycker är tråkigt med denna diskussion är att alla per automatik diskvalificerar varenda analytiker både på företagen som ni menar skulle finnas på flygplatsen, o hos Swedavia. Då åtminstone förstnämnda är ekonomiskt ganska gynnsamma företag så misstänker jag inte alla är tappade bakom en vagn, o därmed också borde räknar ekonomiskt på sin existens på flygplatsen - eller menar ni att de bara väntar på frågan från Arlanda.
Om ni menar att Arlanda aktivt ska locka dit HM o IKEA för att rida på deras "wave of success" undrar jag med vilka lockbeten?
H&M har en tvåvåningsbutik på Kastrup, btw...
Last edited: