Senaste nytt

Mest värde för pengarna med 150.000 Eurobonus poäng

JacobGBG

Medlem
Eftersom SAS website är som den är så är jag lat och frågar här istället; vad är reglerna för SAS vad gäller OJ/Stopover vid Award Redemption? När man tidigare varit okunnig (dvs innnan man upptäckte flyertalk) så har man ju inte nyttjat såna "osynliga" möjligheter fullt ut.
 
Eftersom SAS website är som den är så är jag lat och frågar här istället; vad är reglerna för SAS vad gäller OJ/Stopover vid Award Redemption? När man tidigare varit okunnig (dvs innnan man upptäckte flyertalk) så har man ju inte nyttjat såna "osynliga" möjligheter fullt ut.

Inga stopovers (max 23:59 per stopp) och upp till åtta segment tror jag maxgränsen var (vi diskuterade detta på Tur 2011 med SAS).
 

Jacob

Medlem
Eftersom SAS website är som den är så är jag lat och frågar här istället; vad är reglerna för SAS vad gäller OJ/Stopover vid Award Redemption? När man tidigare varit okunnig (dvs innnan man upptäckte flyertalk) så har man ju inte nyttjat såna "osynliga" möjligheter fullt ut.
Tanken är att vi ska lägga upp lite guider/lathunder på sidan kring dessa saker. Hur man bokar bonusbiljetter, vad som gäller, vad man får göra/inte göra, etc...

Det här är frågor som många har.
 

Dr. Miles

Expert
Helt makalös ide AHO! Skacka om värde för poängen! :D

Nu har jag sått idén. Jag förväntar mig en bra trip report av dig. ;)

Lufthans har just nu bra priser till Peking i eko för ca 3500 SEK inkl. skatter. Det ät säkert ett bra ställe att börja med en EB bonusresa inom Asien.
 

JacobGBG

Medlem
AHOs 8-pinnars i Asien har definitivt fått mig att tänka till lite om vinterns stora resa (skulle dock behöva utgångspunkt från BKK el SIN). för 45k så är ju detta onekligen en lockande Award.

Vet inte om jag skulle våga göra detta med incheckat baggage dock. ;-)
 

Dr. Miles

Expert
AHOs 8-pinnars i Asien har definitivt fått mig att tänka till lite om vinterns stora resa (skulle dock behöva utgångspunkt från BKK el SIN). för 45k så är ju detta onekligen en lockande Award.

Jag ser inga TK SGN-BKK vv från vintertidtabell 2011/2012. Om man vill flyga 8 flygbolag inom Asien, det är nog bäst att göra den före slutet av oktober.

Vet inte om jag skulle våga göra detta med incheckat baggage dock. ;-)
Jag rekommenderar att ha en bra reseförsäkring om du checkar in bagaget.
Om den int kommer fram, då är det nästan garanterat att bagaget inte hinner komma ikap till dig förran resans slut. :eek:
Fast du får förnya dina kläder i garderobet om det händer. :cool:
 

Dr. Miles

Expert
Tanken är att vi ska lägga upp lite guider/lathunder på sidan kring dessa saker. Hur man bokar bonusbiljetter, vad som gäller, vad man får göra/inte göra, etc...

Det här är frågor som många har.

Här skriver jag om vad jag kan komma på om. Jacob kan ändra/flytta info till mer lämplig plats senare.

Star Alliance Award

Vad man kan göra med Star Alliance Award med SAS EuroBonus poäng
  • Att boka bonusresa som är inom 1 år från bokningsdatumet
  • Att avboka bonusresan upp till 1 arbetsdag före avresan
  • Att boka om bonusresan upp till 1 arbetsdag före avresan
  • Att ha Open-Jaw (flyg in till stad A, flyga ut från stad B)
  • Att flyga upp till 8 flygsträckor (4 ut, 4 in)
  • Att ha byte i en destination inom 24 timmar

Vad man INTE kan göra med Star Alliance Award med SAS EuroBonus poäng
  • Att boka bonusresa som är längre än 1 år
  • Att boka om bonusresan som du har påbörjat
  • Att ändra namn på den bokade biljetten (Avbokning -> Ny bokning är möjlig upp till 1 arbetsdag före avresan)
  • Att ha Stopover (stanna i en destination mer än 24 timmar)
  • Att flyga codeshare flight
  • Att flyga charter flight
  • Att flyga mer än 8 flygsträckor
  • Att boka SQ Business/First class på deras B-77W, A-380

Medlemsvillkor för EuroBonus

3. Using points
3.6 Unless otherwise stated:
EuroBonus tickets and offers:
- Can be cancelled up to one (1) working day before they should have been used.
- Rebooking is, provided the points are still valid, allowed up to one (1) working day before the offer in question must be used (expired points cannot be reused).
- Points cannot be transferred back after a EuroBonus trip has commenced, and the return trip cannot be rebooked or refunded.
 
Toppen