Senaste nytt

Media granskar intjäning av bonus vid tjänsteresor

Nja, min åsikt har alltid varit att det offentliga inte ska ge utrymme för sådant här. Här har vi ju ett flagrant exempel på en offentlig person i ledande befattning som uppenbarligen valt efter eget tycke och smak. Precis som i fallet med retroregistreringen via tjänstemailen är det ju också tal om en uppenbart korkad person som fullständigt tappat greppet om offentlighetsprincipen. En stjärna med andra ord.

Håller med dig om att hon är rejält ute och seglar men hur bonuspoäng och val av resor, i tjänsten, och hur det hanteras är egentiligen en företagspolicy som bör respekteras oavsett.
Smussla med andra mailer etc känns märkligt i mina ögon, antingen har man rätt till viss spelrum eller inte och oavsett vilket bör reglerna respekteras.
Har man tur eller valt rätt arbetsgivare så bör man få visst spelutrymme vilket jag anser är en en förmån som inte bör missbrukas som kvinnan ovan gjort utan sin arbetsgivares medgivande eller ens medvetande.
 

Agö

Medlem
Håller med dig om att hon är rejält ute och seglar men hur bonuspoäng och val av resor, i tjänsten, och hur det hanteras är egentiligen en företagspolicy som bör respekteras oavsett.
Smussla med andra mailer etc känns märkligt i mina ögon, antingen har man rätt till viss spelrum eller inte och oavsett vilket bör reglerna respekteras.
Har man tur eller valt rätt arbetsgivare så bör man få visst spelutrymme vilket jag anser är en en förmån som inte bör missbrukas som kvinnan ovan gjort utan sin arbetsgivares medgivande eller ens medvetande.
Det tror jag vi alla är eniga om och det är naturligtvis ännu värre om man försöker smussla med saker och ting. Tänker alltid på Sjöfartsverket och deras räddningshelikopteraffär där ledande folk på Sjöfartsverket kommunicerade med befattningshavare på departementet via privata mailadresser.
 

Agö

Medlem
Jag älskar för övrigt den här bilden.

upload_2018-1-13_22-46-40.png


Så jämför jag med min egen hemresa från Stockholm till Köpenhamn i julas. Slutsats: hon måste lära sig mer från BC.se.

upload_2018-1-13_22-47-43.png
 

Alf

Medlem
Det tror jag vi alla är eniga om och det är naturligtvis ännu värre om man försöker smussla med saker och ting. Tänker alltid på Sjöfartsverket och deras räddningshelikopteraffär där ledande folk på Sjöfartsverket kommunicerade med befattningshavare på departementet via privata mailadresser.

Vad som var ännu värre var ju kommunikationen i samband med upphandlingen via privata mejl till leverantören. Tyvärr är denna skandal inte slut ännu med tanke på hur piloterna driver sina frågor om övertid och beredskap.
 

Valley

Medlem
Jag älskar för övrigt den här bilden.

Visa bifogad bild 71492

Så jämför jag med min egen hemresa från Stockholm till Köpenhamn i julas. Slutsats: hon måste lära sig mer från BC.se.

Visa bifogad bild 71493
:)

Nu var det väl hon själv som talade om hur det skulle åkas. Annars kan hon alltid börja använda Carlson Wagonlit.
Då lär det inte stoppat med 300 mil och en resa där hon kommer fram lite sent. Nääääää, vi hade då snackat om en flygtid på två dygn och en 4-5 leg........
Fördelen då är att hon kan skylla på resebyrån :rolleyes:
 
Toppen