Hittar ingen lämplig tråd så kapar denna för förhoppningsvis lite tips eller kanske snarare stöd. Bokat tio dagar på Maldiverna i januari på poäng så bara rum, JW Resort and Spa.
Inga stora alkoholdrickare, en öl eller två per dag när det är varmt, enstaka cocktail så all inclusive-paket känns uteslutet (315 eller 420 USD pp och dag) men hur skall man tänka gällande maten?
Lunch eller middag 155 (bestämmer vid ankomst), Båda 220. Är det skönare att bara ha det överstökat för att slippa dagliga överväganden och köra på helpension vilket jag spontant känner eller då jag vill känna ”värde” (vissa kanske kan kalla det snål) är bättre att hålla det öppet ”ifall att” (sjuk, dåligt, eller om man inte behöver/vill ha middag lunch emellanåt)?
Äter det mesta och har inte alls överdrivna krav eller är petig. Maten är aldrig målet för en resa men tycker det är väldigt trevligt att äta ute så mer det.
Visst är det dyrt och jag har inte undersökt kvaliteten eller portionsstorleken men skall erkänna att jag nästan förväntat mig värre priser. Är Titanium och då skall man, vad jag kunnat läsa mig till, få ”rabatt”. Exempel.. Pad thai 40, pasta och pizza från 38, panini 30, öl från 12.
Några tips/rekommendationer/erfarenhet gällande detta oerhörda dilemma??