Senaste nytt

Maldiverna - i Augusti?

Jag kan få det att fungera hemma har det visat sig - men här på jobbet är det rent slumpmässigt med mestadels negativa utfall....

Jag är hemma just nu, så jag får kolla imorgon - men rent generellt så har jag mera problem hemma med olika hemsidor än vad jag har haft på jobbet. Faktum är att på jobbet har allt, tills nu, fungerat 100% (okay, E-Bay är spärrat för internt usage på jobbet men det kan jag leva med).

Hittar ingen lämplig tråd så kapar denna för förhoppningsvis lite tips eller kanske snarare stöd. Bokat tio dagar på Maldiverna i januari på poäng så bara rum, JW Resort and Spa.
Inga stora alkoholdrickare, en öl eller två per dag när det är varmt, enstaka cocktail så all inclusive-paket känns uteslutet (315 eller 420 USD pp och dag) men hur skall man tänka gällande maten?
Lunch eller middag 155 (bestämmer vid ankomst), Båda 220. Är det skönare att bara ha det överstökat för att slippa dagliga överväganden och köra på helpension vilket jag spontant känner eller då jag vill känna ”värde” (vissa kanske kan kalla det snål) är bättre att hålla det öppet ”ifall att” (sjuk, dåligt, eller om man inte behöver/vill ha middag lunch emellanåt)?
Äter det mesta och har inte alls överdrivna krav eller är petig. Maten är aldrig målet för en resa men tycker det är väldigt trevligt att äta ute så mer det.

Visst är det dyrt och jag har inte undersökt kvaliteten eller portionsstorleken men skall erkänna att jag nästan förväntat mig värre priser. Är Titanium och då skall man, vad jag kunnat läsa mig till, få ”rabatt”. Exempel.. Pad thai 40, pasta och pizza från 38, panini 30, öl från 12.

Några tips/rekommendationer/erfarenhet gällande detta oerhörda dilemma??

Skulle köra helpension eller ai på Maldiverna. Tycker det är en del av resan till Maldiverna att inte behöva tänka öht på ekonomi eller val osv när man väl är där.

Jag är på Maldiverna just nu, vi har all-inclusive, det har vi haft varje gång vi har varit här. Precis som det skrevs tidigare tycker jag också att det är en del av grejen här att inte behöva tänka på ekonomi öht.

Varit dör 2ggr och haft all-inclusive båda gångerna. Det skiljer endel på vad som ingår och inte på dom olika resorterna så det kan ju vara annat ni vill göra som ingår om nu inte alkohol är det primära för er? Annars är det som andra skriver skönt att slippa bry sig om plånboken under semestern. Oftast är all-inclusive på Maldiverna inte som på tex Mallis med plastmuggar etc utan riktig all-inclusive

Vi åt bara frukost (ingick, Hilton Gold) + middag på Maldiverna, bara ösa i sig på frukosten så står man sig på lite nötter och annat. Brukar inte bli så hungrig i värmen, har inga problem med att betala men det är snarare att värdet känns så otroligt dåligt. En pasta för $50 till lunch skulle jag nog inte njuta av ändå :)

Toppen