Senaste nytt

Malaysia Airlines MH17 uppges nyss ha kraschat i östra Ukraina - nedskjutet?

SQ351 låg på FL350 i c:a 485 knots (källa), 100 sekunder bakom MH17 (enligt artikeln länkad fr Sydsvenskan.) Baserat på denna info vet vi att SQ351 var runt 25 kilometer bakom och dryga 600 meter över MH17. Några METARS har jag inte sett postade någonstans, så hur bra sikten var är en ren gissning. Baserat på din erfarenhet, Stefan Sandström, hur väl (om ens över huvud taget) ser man framförvarande plan i bra förhållanden? Skulle det vara rimligt att snappa upp något alls (förutsatt att man tittar ut och inte på instrumenten)?

Rent generelt så skulle man ju se smoke trail. Men nu är det ju så att man på CRZ inte sitter och glor ut genom fönstret konstant.
 

Trox

Medlem
Är du förvånad? Det är ju ett gäng banditer som har intagit platsen och dom skiter fullständigt i vilka internationella regler som gäller. Tyvärr är FN tandlösa och gör en massa resolutioner som ingen bryr sig om. Det behövs betydligt tuffare tag för att få bort Pro Ryssarna.

Inte ett dugg förvånad. De kommer att göra allt de kan för att försvåra utredningen för att man ska kunna tvivla på det resultat den kommer fram till.
 

Nemo

Medlem
http://rt.com/news/174412-malaysia-plane-russia-ukraine/
Ryssarna har sin bild av händelseförloppet, där MH17 har blivit fyrmotoriskt. Se länk ovan för bild. Trovärdigt?

Referensbild
File:Boeing 777-2H6ER 9M-MRD Malaysian (6658105143).jpg - Wikipedia, the free encyclopedia
image.jpg
This is a file from the Wikimedia Commons. Commons is a freely licensed media file repository.
 

011430121

Medlem
Det är 3 år sedan denna tragiska nedskjutning skede.
På Solnavägen mellan Karolinska sjukhuset och Solnakyrkväg sitter sedan några dagar sedan minst 100 foton på personer som förolyckads vid nedskjutningen av MH17
Varje bild har ett namn på personen och ålder, vissa bilder är det hela familjer på, skall försöka ta ett foto på detta vid tillfälle. Undrar varför just den platsen? Någon annan som noterat detta?
 

Fredrik

Medlem
Såg detta i helgen. Funderade också på platsen men det finns nog någon symbolik jag inte är bekant med. Det är visserligen en begravningsplats nedan men om det var en protest hade jag snarare tänkt mig nära ryska ambassaden på Lidingö.
 

011430121

Medlem
Såg detta i helgen. Funderade också på platsen men det finns nog någon symbolik jag inte är bekant med. Det är visserligen en begravningsplats nedan men om det var en protest hade jag snarare tänkt mig nära ryska ambassaden på Lidingö.
Nu är jag ingen besserwisser men ligger den inte vid DN skrapan?
 
Toppen