Senaste nytt

Malaysia Airlines MH17 uppges nyss ha kraschat i östra Ukraina - nedskjutet?

The United States has concluded the Malaysian airline was shot down, a senior U.S. official told CNN's Barbara Starr. One radar system saw a surface-to-air missile system turn on and track an aircraft right before the plane went down Thursday, according to the official. A second system saw a heat signature at the time the airliner was hit, the official said. The United States is analyzing the trajectory of the missile to try to learn where the attack came from.

Så ingen olycka med andra ord.
 

Alf

Medlem
Det är rent ut sagt för jäkligt det som hänt. Att det nu än en gång drabbar Malaysian Airlines är ju bara att beklaga i dubbel bemärkelse. Jag tycker det är ett oskick som någon medlem gjorde tidigare i tråden att döma ut Malaysian för att vara ett oseriöst flygbolag. Det finns inga som helst belägg för detta. Att dom sköter krishanteringen dåligt är en helt annan sak.

Man är också väldigt snabb på att konstatera att planet blivit nerskjutet, vi får väl se längre fram.

Jag tycker också att man borde göra bättre riskanalyser av att flyga över krigsområden. Det blir ett löjets skimmer med att kolla antal ml medhavd vätska i säkerhetskontrollerna när inte hela kedjan riskbedöms.
 

Jacob

Medlem
Vilken oerhörd tragedi!

Jag ska för övrigt förbi Malaysia Airlines lounge på Heathrow imorgon, undrar verkligen hur stämningen kommer vara där.
 

johansch

Medlem
Snälla, länka inte till RT/Putin-TV utan disclaimer. Det är osmakligt. De kör för övrigt med följande headline just nu:

"UKRAINE RESPONSIBLE FOR MALAYSIAN AIRLINER TRAGEDY - PUTIN"

Länkat till det här citatet:

'Russian President Putin believes Ukraine responsible for Malaysian airliner tragedy.

“Obviously, the state over whose territory it happened bears responsibility for this terrible tragedy,” Putin said as cited by Itar-Tass.

“This tragedy would not have happened if there was peace on this land, if military action in the southeast of Ukraine had not been resumed,” he believes.'

Han försöker alltså inte ens förneka att Ryssland står bakom det hela.
 

Homer

Medlem
Pravda har med andra ord inte ändrats mycket sedan Sovjet-tiden.

Inte den svenska kopian heller...

Pravda.jpg
 
Toppen