Fredrik Andersson
Medlem
Ja det är ju möjligt, men det känns som om det borde finnas andra obebyggda platser man kan bygga på där man slipper förstöra fungerande infrastruktur för att göra det.
Sen är väl problem två att det förmodligen är en fråga som kommer gå i stå. Precis som att Röd/grön-röran nu stoppade slussenbygget så kommer en Aliansregering att stoppa detta när det blir regeringsskifte. Sånna här frågor känns som att man måste dra igenom med mer än ~40-45% röster i riksdagen.
Självklart är det så, men Stockholm måste ha en plan för hur den ska utvecklas långsiktigt. Det vi hör just nu är alldeles för kortsiktigt utan att man faktiskt lyfter blicken och ser vad som väntas.
Personligen tycker jag att det är tveksamt om Bromma är en bra idé egentligen när man tittar på hur samhället utvecklas. Kortsiktigt ser jag inga problem men vi vet egentligen inte hur "transport sektorn" ser ut om 20-40år och hur verkligheten ser ut då.
Tittar man på hur dom löser problemen på andra delar av världen så tycker jag nog att Arlanda ska utvecklas framför Bromma.