crazy voyager
Medlem
Funderade också på det där med argumentet att inrikesavgångarna skulle shockhöjas med Brommas nedläggning. Det är väl bara kapaciteten som måste behållas, inte avgångarna...
För inte kräver väl passagerare avgångar så tätt som varje halvtimme? Hur stora flygplan kan man få in på inrikes förresten? Hög beläggning och flygplan med 200 säten kan väl inte missgynna någon.... Redan vid flygplansbyte till A321 har man ju dubbla kapacitet/avgång jämfört med MAVIA.
Även om det är politik i denna debatt, så tycker jag att den är betydligt mer sansas o logisk än de hatstormar (från båda läger) som äger rum på facebook.
Fast det är ju flera bolag som flyger i konkurrens. Du kan ju inte tvinga bolagen att dela flygplan, och man har nog den mängden avgångar man har av en anledning. Jag ser inte riktigt hur man kan ändra på det.
Sen är det inte omöjligt att malmö aviation får svårt att klara sig när dom tappar ett av sina säljargument, att flyga ifrån Bromma. Men det är något jag inte riktigt kan sia om känner jag, det lämnar jag åt ekonomerna.