Hur menar du då? SL 2 kuponger är ju mindre än halva priset jämfört med flygbuss till Arlanda? Och jämför du restiderna med Arlanda express, så ska du kanske jämföra med det priset också...Har inte riktigt sett poängen med att flyga från Bromma om man utgår från centrum. Bussen är dyr och tar lång tid, och på samma tid skulle man kunna ta Arlanda Express.
...
Som göteborgare tror jag att man behöver tänka lite annorlunda angående flygningarna Göteborg-Stockholm. Själv flyger jag den sträckan flera gånger om året men det är alltid för att byta. Det finns få direktflyg ifrån Göteborg, ska du ifrån Göteborg till Luleå, Umeå, Sundsvall, Arvidsjaur etc etc etc, då måste du byta.
Bytestrafiken går inte att tvinga över på tåget, för man vill inte till Stockholm, man vill till sin slutdestination. Man hamnar bara i Stockholm för att det är så systemet fungerar.
Säkerhetsaspekten köper jag inte riktigt, det görs dagligen tusentals inflygningar över tätbebyggt område i betydligt större städer än Stockholm. Hur många olyckor hör vi talas om?
Hur menar du då? SL 2 kuponger är ju mindre än halva priset jämfört med flygbuss till Arlanda? Och jämför du restiderna med Arlanda express, så ska du kanske jämföra med det priset också...
Tvärtom har jag svårt att se poängen med att resa till Arlanda om man ska till Stockholm. Det är inte bara restiden till/från flygplatsen, det är ju även tiden det tar att komma genom flygplatsen. På Bromma är det ju bara ett par minuter.
Hade Arlanda express kostat runt hundringen kunde jag köpt argumenten för ARN även som lokal-flygplats. Men inte som det är nu.