Senaste nytt

Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Du har givetvis helt rätt, blandade ihop dom två avgifterna. :oops:

375 kr i telefonbokningsavgift,+ 450:- för Star Alliance bokningar

1. Telefonavgift: Om man ringer in, kostar det 375 kr i telefonbokningsavgift, är det per person?

2. Star Alliance Award avgift: Avgiften på 450 kr för Star Alliance bokningar, visst är per person (?) och denna tillkommer oavsett om jag bokar via Star Alliance Award webbsidan eller via telefon?

3. Ge bort voucher: Vet egentligen svaret på denna fråga....men vill dubbelkolla, visst är det OK att ge bort en voucher (och själv inte vara med som passagerare i bokningen) som betalas med mina Eurobonuspoäng? Skatter, boknings/telefonavgift kommer att betalas med kort av de som får min voucher, antar det är OK?

4. Applicera två separata vouchers för 4 personer: Ska alltså använda två separata vouchers för 4 personer till samma destination, tänkte göra bokningen via Star Alliance Award webbsidan och då antar jag att jag måste göra det som två seperata bokningar för kan väl bara envända en voucher per bokning?

Eller är det bättre att ringa in, kan de isåfall lägga in alla 4 personer inkl två olika vouchers (fr två olika personer) i samma bokning?

5. Omboka: Ombokning är 150 kr, visst är det per person (?) och det måste göras via telefon (ej via Star Alliance Award webbsidan?), tillkommer även telefonavgiften på 450 kr per person vid ombokning?

6. Avbokning: Om man sedan avbokar, då får man tillbaka sina Eurobonuspoäng och voucher (om de fortfarande gäller), alla skattter, men inte de 450 kr per person för Star Alliance Award avgiften? Hur är det med telefonavgiften på 375 kr, fås denna tillbaka eller inte?

Tack :)
 
1. Telefonavgift: Om man ringer in, kostar det 375 kr i telefonbokningsavgift, är det per person?

2. Star Alliance Award avgift: Avgiften på 450 kr för Star Alliance bokningar, visst är per person (?) och denna tillkommer oavsett om jag bokar via Star Alliance Award webbsidan eller via telefon?

3. Ge bort voucher: Vet egentligen svaret på denna fråga....men vill dubbelkolla, visst är det OK att ge bort en voucher (och själv inte vara med som passagerare i bokningen) som betalas med mina Eurobonuspoäng? Skatter, boknings/telefonavgift kommer att betalas med kort av de som får min voucher, antar det är OK?

4. Applicera två separata vouchers för 4 personer: Ska alltså använda två separata vouchers för 4 personer till samma destination, tänkte göra bokningen via Star Alliance Award webbsidan och då antar jag att jag måste göra det som två seperata bokningar för kan väl bara envända en voucher per bokning?

Eller är det bättre att ringa in, kan de isåfall lägga in alla 4 personer inkl två olika vouchers (fr två olika personer) i samma bokning?

5. Omboka: Ombokning är 150 kr, visst är det per person (?) och det måste göras via telefon (ej via Star Alliance Award webbsidan?), tillkommer även telefonavgiften på 450 kr per person vid ombokning?

6. Avbokning: Om man sedan avbokar, då får man tillbaka sina Eurobonuspoäng och voucher (om de fortfarande gäller), alla skattter, men inte de 450 kr per person för Star Alliance Award avgiften? Hur är det med telefonavgiften på 375 kr, fås denna tillbaka eller inte?

Tack :)
1. Ja, det är per person
2. Ja, den kommer du aldrig undan om du bokar Star Alliance award.
3. Nej du behöver inte resa på en resa bokad med dina poäng och dina vouchers.
4. Du måste ringa in för att kunna applicera 2 vouchers på samma bokning. Annars får du göra det som två bokningar online.
5. Ja, kostar 150 per person och du måste ringa in. Finns ingen telefonavgift på 450 kronor (det är star alliance avgiften), men oavsett appliceras den inte igen (om jag kommer ihåg rätt).
6. Ja du får tillbaka alla poäng och vouchers som fortfarande är giltiga. Sen är det någon avgift som inte betalas tillbaka (kommer inte ihåg vilken)
 
1. Ja, det är per person
2. Ja, den kommer du aldrig undan om du bokar Star Alliance award.
3. Nej du behöver inte resa på en resa bokad med dina poäng och dina vouchers.
4. Du måste ringa in för att kunna applicera 2 vouchers på samma bokning. Annars får du göra det som två bokningar online.
5. Ja, kostar 150 per person och du måste ringa in. Finns ingen telefonavgift på 450 kronor (det är star alliance avgiften), men oavsett appliceras den inte igen (om jag kommer ihåg rätt).
6. Ja du får tillbaka alla poäng och vouchers som fortfarande är giltiga. Sen är det någon avgift som inte betalas tillbaka (kommer inte ihåg vilken)

Toppen, tack palmen för dina svar :)

2. Ja, den kommer du aldrig undan om du bokar Star Alliance award.
- Visst var även denna avgift per person?

3. Nej du behöver inte resa på en resa bokad med dina poäng och dina vouchers.
- Är det OK att skatter och avgifter betalas av den person som ska resa (inte av mig som betalar med Eurobonuspoäng och voucher)?

4. Du måste ringa in för att kunna applicera 2 vouchers på samma bokning. Annars får du göra det som två bokningar online.
- Är det ngn nackdel att ha det som två separata bokningar? Kan man efter bokning online koppla ihop de två bokningarna?

5. Ja, kostar 150 per person och du måste ringa in. Finns ingen telefonavgift på 450 kronor (det är star alliance avgiften), men oavsett appliceras den inte igen (om jag kommer ihåg rätt).
- Fel av mig, menade telefonavgiften man betalar vid bokning på 375 kr per person. Tänker om jag bokar online och sedan avbokar via telefon, om då telefonavgiften då läggs på utöver de 150 kr per person?

6. Ja du får tillbaka alla poäng och vouchers som fortfarande är giltiga. Sen är det någon avgift som inte betalas tillbaka (kommer inte ihåg vilken)
- Tror det är Star Alliance Awardsavgiften man inte får tillbaka, men inte helt säker.
 
Toppen, tack palmen för dina svar :)

2. Ja, den kommer du aldrig undan om du bokar Star Alliance award.
- Visst var även denna avgift per person?

3. Nej du behöver inte resa på en resa bokad med dina poäng och dina vouchers.
- Är det OK att skatter och avgifter betalas av den person som ska resa (inte av mig som betalar med Eurobonuspoäng och voucher)?

4. Du måste ringa in för att kunna applicera 2 vouchers på samma bokning. Annars får du göra det som två bokningar online.
- Är det ngn nackdel att ha det som två separata bokningar? Kan man efter bokning online koppla ihop de två bokningarna?

5. Ja, kostar 150 per person och du måste ringa in. Finns ingen telefonavgift på 450 kronor (det är star alliance avgiften), men oavsett appliceras den inte igen (om jag kommer ihåg rätt).
- Fel av mig, menade telefonavgiften man betalar vid bokning på 375 kr per person. Tänker om jag bokar online och sedan avbokar via telefon, om då telefonavgiften då läggs på utöver de 150 kr per person?

6. Ja du får tillbaka alla poäng och vouchers som fortfarande är giltiga. Sen är det någon avgift som inte betalas tillbaka (kommer inte ihåg vilken)
- Tror det är Star Alliance Awardsavgiften man inte får tillbaka, men inte helt säker.
2. Avgift per person.
3. De bryr sig inte om vems kort som betalar.
4. Två separata bokningar gör ju att vid irregularities riskerar man att bli splittad på.
Det går ALDRIG slå ihop två olika bokningar, det är en myt som många verkar fått för sig är sann. Man kan göra noteringar att bokningar hör ihop, men de slås inte ihop för det.
5. Det är sas du pratar om så allt kan nog hända, men jag har aldrig fått betala avgift vid en avbokning.
6. Mycket möjligt att det är den som inte betalas efter 24h.
 
Någon som får länken till *A award att fungera?

SAS | Boka flyg med flexibla biljettalternativ

Fungerar inte för mig heller, förhoppningsvis är det bara ett fel hos SAS IT.

Nej, har varit problem under eftermiddagen har jag märkt.

Använd denna så länge. Fortfarande problem, sökningar verkar ta tid.
Star Alliance Award trips | SAS

Den fungerar bättre! Inte utan att man blir lite nervös när sådant här händer!
 
Toppen