J
Jakob Österberg
Guest
Betalo har väl aldrig räknats som kontantuttag?Anonymous skrev:Räknas Betalo/Bilhop som vanlig betalning/köp o inte som kontantuttag som det gjort en tid? Dvs får man poäng.Klicka för att utvidga...
Betalo har väl aldrig räknats som kontantuttag?Anonymous skrev:Räknas Betalo/Bilhop som vanlig betalning/köp o inte som kontantuttag som det gjort en tid? Dvs får man poäng.Klicka för att utvidga...
ante888 skrev:Vad säger ni, är det värt besväret?Klicka för att utvidga...
Självklart. 4000kr för två i business till LA - inget att fundera på!ante888 skrev:Skall betala in skatt efter en lägenhetsförsäljning, och det slog mig att jag skulle kunna skaffa ett Amex Premium, och sedan betala in via Betalo.Har ingen nytta för ett Amex i övrigt, då jag inte är i närheten av att komma upp i ens 100' i spend på mitt Coop medmera mer, så det här är enda möjligheten för mig att komma upp i en 2-4-1.Uträkningen ser ut som följer:Årsavgift första året på Amex Premium 500 SEK2,5%*150 000 SEK = 3750 SEK150 000*0,15= 22 500 EB-extrapoäng.Välkomstbonus på 10 000 EB-extrapoäng.För 4250 SEK skulle jag alltså kunna få en 2-4-1 och 32 500 EB-poäng.Har skrapat ihop runt 70 000 EB-poäng redan, så då skulle jag och sambon kunna komma iväg båda två till LA eller Chicago i business, om jag räknat rätt.Har mailat betalo och fick bekräftat att det går bra att betala in skattepengar via Amex och deras tjänst.Vad säger ni, är det värt besväret?Klicka för att utvidga...
ante888 skrev:Vad säger ni, är det värt besväret?Klicka för att utvidga...
taxvalp skrev:Tja , med den kalkylen och ett tydligt mål är det ju fullt görbart. Tänk bara på att Amex kan undra om din 150k-betalning är den första du gör som ny kund. Kanske smartast att dela upp den i omgångar.Det finns många (mig inkluderat) som gärna värvar dig till Amex och dessutom gör dealen ännu något bättre än i ditt exempel. Skicka PM i så fall!Klicka för att utvidga...
ante888 skrev:Se där, slipper man avgiften eller får man större välkomstbonus?Att Amex skulle kunna bråka har jag inte funderat på. Det borde väl gå att "sätta in" pengarna på kortet - och sedan utföra betalningen i, säg tre steg. Eller skall man räkna med trubbel vid en sådan transaktion?Klicka för att utvidga...
Det är absolut inga problem om du sätter in pengarna i förväg. Detta fungerar garanterat!ante888 skrev:Se där, slipper man avgiften eller får man större välkomstbonus?Att Amex skulle kunna bråka har jag inte funderat på. Det borde väl gå att "sätta in" pengarna på kortet - och sedan utföra betalningen i, säg tre steg. Eller skall man räkna med trubbel vid en sådan transaktion?Tvivlar på att jag får 150' i kreditgräns.Klicka för att utvidga...
Det finns en gräns som är olika för alla kunder, den sätts beroende på betalningshistorik, betalningsförmåga, spenderingsmönster, skostorlek samt om Amex kundtjänst tycker att du är trevlig, eller i alla fall de tre första ingår som parametrar, plus också andra saker...PerssonErik skrev:Amex har väl ingen gräns?Ringde och kollade vad jag hade för gräns när jag vart kund där men fick till svar att det inte fanns någon riktig gräns men att jag gärna kan höra av mig innan jag gör större köp som ny bil eller liknande.Om någon mer här vill skaffa ett amex så betalar jag gärna en liten slant för att få ge dig en invite!Fina poäng till oss båda!Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Det finns en gräns som är olika för alla kunder, den sätts beroende på betalningshistorik, betalningsförmåga, spenderingsmönster, skostorlek samt om Amex kundtjänst tycker att du är trevlig, eller i alla fall de tre första ingår som parametrar, plus också andra saker...Klicka för att utvidga...
Vad jag har hört så ska de snart inte längre förfalla så länge du löpande får in poäng på kontotante888 skrev:Har i runda slängar precis 100 000 EuroBonus-poäng, som gradvis börjar förfalla, så det känns skönt att kunna bränna av dem på något vettigt.Klicka för att utvidga...
Nu är det ju lite OT, men det tror jag är en jättedålig förändring. Det riskerar att skapa inflation i systemet.jumbooze skrev:Vad jag har hört så ska de snart inte längre förfalla så länge du löpande får in poäng på kontotKlicka för att utvidga...