Senaste nytt

Möjligt att betala in skatt via någon betaltjänst?

Hm, det BG-nr som anges på inloggad Skatteverkssida är 5050-1055 och det är spärrat i skrivande stund när jag försöker sätta detta BG som mottagarnummer :(

Några tips eller någon som nyligen betalt?

Hm, ser nu att om jag väljer mitt Coop-kort så går det INTE om jag däremot väljer mitt Amex så fungerar det. Skumt...
Samtidigt så tjänar dom rätt mycket mer pengar på Amexkortet än Coopkortet i form av avgiften.

Då är bara frågan vilket kort man skall ta - eller inte.
Gärna poäng men inte till vilket pris som helst.

Kollade med Betalo, det är bara COOP som spärrat BG 5050-1055 som mottagare.
Alla andra kort fungerar i nuläget.

Tar rådrum på det här och funderar lite tror jag..

Skall betala in skatt efter en lägenhetsförsäljning, och det slog mig att jag skulle kunna skaffa ett Amex Premium, och sedan betala in via Betalo.
Har ingen nytta för ett Amex i övrigt, då jag inte är i närheten av att komma upp i ens 100' i spend på mitt Coop medmera mer, så det här är enda möjligheten för mig att komma upp i en 2-4-1.

Uträkningen ser ut som följer:

Årsavgift första året på Amex Premium 500 SEK
2,5%*150 000 SEK = 3750 SEK
150 000*0,15= 22 500 EB-extrapoäng.
Välkomstbonus på 10 000 EB-extrapoäng.

För 4250 SEK skulle jag alltså kunna få en 2-4-1 och 32 500 EB-poäng.

Har skrapat ihop runt 70 000 EB-poäng redan, så då skulle jag och sambon kunna komma iväg båda två till LA eller Chicago i business, om jag räknat rätt.

Har mailat betalo och fick bekräftat att det går bra att betala in skattepengar via Amex och deras tjänst.

Vad säger ni, är det värt besväret?

Tja , med den kalkylen och ett tydligt mål är det ju fullt görbart. Tänk bara på att Amex kan undra om din 150k-betalning är den första du gör som ny kund. Kanske smartast att dela upp den i omgångar.

Det finns många (mig inkluderat) som gärna värvar dig till Amex och dessutom gör dealen ännu något bättre än i ditt exempel. Skicka PM i så fall!

Skall betala in skatt efter en lägenhetsförsäljning, och det slog mig att jag skulle kunna skaffa ett Amex Premium, och sedan betala in via Betalo.
Har ingen nytta för ett Amex i övrigt, då jag inte är i närheten av att komma upp i ens 100' i spend på mitt Coop medmera mer, så det här är enda möjligheten för mig att komma upp i en 2-4-1.

Uträkningen ser ut som följer:

Årsavgift första året på Amex Premium 500 SEK
2,5%*150 000 SEK = 3750 SEK
150 000*0,15= 22 500 EB-extrapoäng.
Välkomstbonus på 10 000 EB-extrapoäng.

För 4250 SEK skulle jag alltså kunna få en 2-4-1 och 32 500 EB-poäng.

Har skrapat ihop runt 70 000 EB-poäng redan, så då skulle jag och sambon kunna komma iväg båda två till LA eller Chicago i business, om jag räknat rätt.

Har mailat betalo och fick bekräftat att det går bra att betala in skattepengar via Amex och deras tjänst.

Självklart. 4000kr för två i business till LA - inget att fundera på!

Tja , med den kalkylen och ett tydligt mål är det ju fullt görbart. Tänk bara på att Amex kan undra om din 150k-betalning är den första du gör som ny kund. Kanske smartast att dela upp den i omgångar.

Det finns många (mig inkluderat) som gärna värvar dig till Amex och dessutom gör dealen ännu något bättre än i ditt exempel. Skicka PM i så fall!

Se där, slipper man avgiften eller får man större välkomstbonus?

Att Amex skulle kunna bråka har jag inte funderat på. Det borde väl gå att "sätta in" pengarna på kortet - och sedan utföra betalningen i, säg tre steg. Eller skall man räkna med trubbel vid en sådan transaktion?

Tvivlar på att jag får 150' i kreditgräns.

Toppen