Senaste nytt

Möjligt att betala in skatt via någon betaltjänst?

Hej! Det är bra, eftersom man ändå kan boka åt de andra familjemedlemmarna. Tänk bara på att den medlem man samlar till behöver vara den som står på Amexkortet för att det går bara boka med kortinnehavarens poäng

Tack, då är jag med.
Eurobonus har nån form av familjekonto där man kan slå ihop sina poäng till en stor "pott" är detta på någon sätt dåligt eller begränsar möjligheter för att nyttja/tjäna poäng. Ringde kundtjänst men fick inget vettigt svar.
Familjekonto är under rekonstruktion. Så den funktionen vet vi inte hur den blir i framtiden. Innan var det bra men vi får se hur det blir...

Tack för de snabba svaren och det verkar vara populärt att värva då det ramlat in ett helt gäng PM.

Jag spenderar lite olika och har renoverat i lägenheten så en sista räkning på cirka 90000 är på ingång samt 35-40k i kvarskatt efter vinsten på förra.
Har en hobby som kostar en slant och lägger 3-10 k i månaden men många handlare vägrar amex.
Tankar och äter för 6-7000 i månaden med.

Skulle vilja komma runt detta med att betala 4000 i årsavgift, finns det nån chans att snacka ner det om man inte spenderar 200k i månaden?
Spenderar du nästan 2,5 miljoner per år så är der värt att betala de 4000 för elitekortet. Du får 5 poäng mer per spenderade 100 kronor vilket ger drygt 100k extra poäng för 2,5 miljoner kronor.

Spenderar du nästan 2,5 miljoner per år så är der värt att betala de 4000 för elitekortet. Du får 5 poäng mer per spenderade 100 kronor vilket ger drygt 100k extra poäng för 2,5 miljoner kronor.

Vet inte om jag varit otydlig på något sätt men det är absolut inga såna summor. Långt ifrån. Vart skriver jag så, bra att veta för att kunna omformulera mig.

Lånar tråden för lite tankar, har ett Skattekonto som skall ha in lite slantar efter en såld bostad. Dock så lutar det åt att gå lottlös.

Exempel :

Skall betala in 250,000 och gör man det på tex Amex Premium (ej omgjort så 10p/100) så får man ju ynka 25,000p till EuroBonus mot en avgift på 6250kr. Det är detsamma på Amex Platinum (ej omgjort) så utdelningen blir lite kass i förhållande till tex Betalos avgift, då är det tom billigare att köpa poängen direkt av SAS.

Samtidigt kan man sno åt sig 2-4-1 nu direkt (om det går igenom på beloppet också) och få någon procent av något än hundra procent av ingenting.

Så vad gör man? Tycker ju egentligen att svaret redan står ovan, att "köpa" 25,000p för 6250kr går ju bort. Betalo var inte pigga på att sänka avgiften och på så sätt går vi båda lottlösa...

Lånar tråden för lite tankar, har ett Skattekonto som skall ha in lite slantar efter en såld bostad. Dock så lutar det åt att gå lottlös.

Exempel :

Skall betala in 250,000 och gör man det på tex Amex Premium (ej omgjort så 10p/100) så får man ju ynka 25,000p till EuroBonus mot en avgift på 6250kr. Det är detsamma på Amex Platinum (ej omgjort) så utdelningen blir lite kass i förhållande till tex Betalos avgift, då är det tom billigare att köpa poängen direkt av SAS.

Samtidigt kan man sno åt sig 2-4-1 nu direkt (om det går igenom på beloppet också) och få någon procent av något än hundra procent av ingenting.

Så vad gör man? Tycker ju egentligen att svaret redan står ovan, att "köpa" 25,000p för 6250kr går ju bort. Betalo var inte pigga på att sänka avgiften och på så sätt går vi båda lottlösa...

Varför inte skaffa ett Amex Elite och lassa in allt med det? Nästan 2x extra vouchers som hemma + helt ok med poäng!

Exempel :

Finns inget bra svar på det hela. Allt beror på vad du tycker är värt.

Varför inte byta kort? Skaffa ett Amex Elite och gör köpet därefter?

Summering
  • 18 000 poäng - inbjudan till Amex Elite (använd befintlig tråd här på BC :))
  • 51 250 poäng - Betalning av 250 000 SEK genom Billhop med Amex Elite
  • 69 250 poäng - samt en 2-4-1 för en kostnad av 6250kr.

Amex Elite är f.ö "gratis" i 3 månader - därefter 335kr/månad. Känns inte kortet aktuellt sedan så är det bara att säga upp det och byta till ett Premium ;)

Förstår tanken, det ger en bra/bättre utdelning. Då är det iaf MER värt det.
Dock så kommer jag inte vilja ha både Platinum + Elite och sitter ju inte heller på kortet idag, vill lösa betalningen ganska snart.

Förstår tanken, det ger en bra/bättre utdelning. Då är det iaf MER värt det.
Dock så kommer jag inte vilja ha både Platinum + Elite och sitter ju inte heller på kortet idag, vill lösa betalningen ganska snart.

Ja, som sagt. De svar/uträkningar ovanför är de bästa vi kan ge dig.
Sedan är allt upp till dig vad du tycker är värt.

Toppen