Diamond-in-the-ruff
Medlem
Ja, flera. Vilken tänker du på?Någon med erfarenhet av Park Hyatt?
Ja, flera. Vilken tänker du på?Någon med erfarenhet av Park Hyatt?
Sorry Jakarta…Ja, flera. Vilken tänker du på?
Den har jag tyvärr inte hunnit besöka.Sorry Jakarta…
Hur många av top 50 hotell har ni provat och håller ni med om rankingen? https://www.theworlds50best.com/hotels/list/1-50
Jag har bott på Rosewood Hong Kong som ligger 3a där vi även hade tillgång till loungen. Måste säga att de va i princip en perfekt hotell-upplevelse så den platsar helt klart där uppe. På andra hotell har vi inte bott utan bara ätit och tagit drinkar. Är lite förvånad att Upperhouse kommer så högt som 5a i världen, det är bra, men är det verkligen så bra?
Intressant att Capella kommer in och snyter förstaplatsen och även respektabelt listat för deras Singapore hotell. Jag bodde somsagt på Capella i Sanya, jag gillade inte stilen på rummet som var för avskalat och motsatsen till mysigt, men själva resort-området va magiskt fint.
För min del räknar jag till 4st (4S BKK+MAD, Raffles SIN och Cap-eden-roc). Bland entusiaster så är dock denna lista högt omtvistad, speciellt så ifrågasätts Capella på förstaplatsen.
Finns det någon annan lista att referera till som är "bättre"? För de fyra du bott på håller du med om ranking?
Vet inte om det finns någon bättre lista, men jag har bott på ca tio av dessa och det känns lite underligt att jämföra rena resorter vid beachen med storstads lyx, men har helt olika preferenser och önskemål vid dessa tillfällen. Sedan skulle jag inte ens rangordna dessa, de är alla (av de jag bott på) helt fantastiska utan mer en smak sak vad som passar var och än. som exempelFinns det någon annan lista att referera till som är "bättre"? För de fyra du bott på håller du med om ranking?
Bästa hotellet i Jakarta. Be om att få rum på västsidan, den är tystast. Hotellets östra sida vätter mot ett tåg och det är väldigt bullrigt.Sorry Jakarta…
Vi har fått en bekräftad uppgradering till ett rum med ”Monas view” är det tillräckligt åt väst… ?Bästa hotellet i Jakarta. Be om att få rum på västsidan, den är tystast. Hotellets östra sida vätter mot ett tåg och det är väldigt bullrigt.