Senaste nytt

Lyxhotell och lyxresorter - En introduktion

Jag har bott på W Seminyak. Tyckte det var riktigt bra, fantastiskt poolområde och bra restauranger. Hotellet skötte planerande av aktiviteter åt oss smidig och bra. Ligger på en trevlig del av stranden, och precis bredvid finns Potato Head om man vill ha lite mer fart.

Det var inte särskilt mycket parttvibe när jag var där (mars-april), nästan lite för lugnt jämfört med vad jag hade hoppats på.

Kan tillägga att jag har ingen storre erfarenhet av absoluta lyxklassen på hotell.

Är inte tanken med W, generellt, att de ska ha party vibe osv så frågan är om det är vad ni är ute efter?
Stil, sjyssta stora rum med pool, bra mat och relax är vi ute efter. Men efter att ha kollat runt lite så lutar det nu faktiskt åt Kempinski… Deras Cliff Pool JR Suites verkar trevliga och med Virtuoso liknande förmåner… så ligger en Ocean Front Suite inom räckhåll…

Ni som har erfarenhet av Kempinski i Bali får gärna höra av er... ;-)

Ok, ny bokning till Bali med övernattning, 23 timmar i Jakarta. Tips på riktigt sjyssta lyxhotell i relativ närhet (1 timmer bilresa fr. CGK).
Ankommer kl 18 och åker kl 15r dagen därefter.

Ok, ny bokning till Bali med övernattning, 23 timmar i Jakarta. Tips på riktigt sjyssta lyxhotell i relativ närhet (1 timmer bilresa fr. CGK).
Ankommer kl 18 och åker kl 15r dagen därefter.

Med kriteriet 1h från flygplatsen så finns väldigt få alternativ. Jakarta har sannolikt något av Asiens sämsta trafiksituationer. Sheraton eller Swisshotel är det som ligger hyffsat nära men ingetdera är något WOW.

Förslag på Seycehllerna? Har kollat på WA på Platte Island (finns bokningsbart med poäng för mina datum så bra deal) och FS på Desroches Island - tar gärna emot erfarenheter / förslag.

Är ganska tidigt ute - resan är feburari och tyvärr så gäller inte WA:s erbjudande med fritt flyg ut till ön för bokningar 2026 och tyvärr samma för FS:s erbjudande om att få två nätter på FS på Mahe på köpet vid minst fem nätters bokning. Men men - det där löser sig. FS tänker jag bör bokas via deras preferred partner-program.

Budgeten är väl kring 15k / natt så frågan är hur långt man kommer (Six Senses verkar hamna utanför budget tex).

Förslag på Seycehllerna? Har kollat på WA på Platte Island (finns bokningsbart med poäng för mina datum så bra deal) och FS på Desroches Island - tar gärna emot erfarenheter / förslag.

Är ganska tidigt ute - resan är feburari och tyvärr så gäller inte WA:s erbjudande med fritt flyg ut till ön för bokningar 2026 och tyvärr samma för FS:s erbjudande om att få två nätter på FS på Mahe på köpet vid minst fem nätters bokning. Men men - det där löser sig. FS tänker jag bör bokas via deras preferred partner-program.

Budgeten är väl kring 15k / natt så frågan är hur långt man kommer (Six Senses verkar hamna utanför budget tex).
Halloj vi var på Four Seasons mahe i 2 nätter och sedan 7 nätter på Four Seasons desroches för att sedan avsluta sista natten på FS Mahe i dec 2024. Det var i absolut världsklass ffa FS desroches var väldigt bra, intimt exklusivt och magiskt om man nu gillar att kunna utforska ön med cykel med stora möjligheter att hitta en privat oas där man kan vara helt själv på stranden. Vi har tidigare bott på Raffles på ön pralins som också är trevligt men praslin är galet kuperad vilket gör det svårare att utforska praslin utan bil/taxi. Vill du veta mer skicka ett dm

Toppen