Senaste nytt

Lyxhotell och lyxresorter - En introduktion

Vi har fått en bekräftad uppgradering till ett rum med ”Monas view” är det tillräckligt åt väst… ?
Monas är norr, så man kommer höra tåget där. Monas är ointressant att titta på, så skulle jag välja hade jag tackat nej (så länge du får ett rum västerut).

Säger en del om att de lägger fram öronproppar trots att man bor på typ 30:e våningen :)

Halloj vi var på Four Seasons mahe i 2 nätter och sedan 7 nätter på Four Seasons desroches för att sedan avsluta sista natten på FS Mahe i dec 2024. Det var i absolut världsklass ffa FS desroches var väldigt bra, intimt exklusivt och magiskt om man nu gillar att kunna utforska ön med cykel med stora möjligheter att hitta en privat oas där man kan vara helt själv på stranden. Vi har tidigare bott på Raffles på ön pralins som också är trevligt men praslin är galet kuperad vilket gör det svårare att utforska praslin utan bil/taxi. Vill du veta mer skicka ett dm
En liten uppdatering här - efter att ha fått lite ytterligare input från Mattias 7205 (tusen tack för det) så gick jag vidare med ovan :)

Dock, erbjudandena FS Desroches har gällande att få 20 % rabatt vid bokning av minst tre nätter eller att få två nätter på FS Mahe på köpet om man bokar sju nätter på FS Desroches slutar gälla i december och vår resa är januari/februari. Mailade hotellet som tyvärr inte kunde ge dessa erbjudanden :(

Normalt brukar jag gå via classictravel, eller liknande, för att få tillgång till hotellprogrammen för reseagenter (Hyatt Privé, Hilton for Luxury, Marriott Stars/luminous osv.) och ändå göra hela bokningen online. Men i detta fall tog jag kontakt med en bokningsagent som är med i FS Preferred Partner-programmet. Han pratade med hotellet och fick igenom 7+2 erbjudandet och efter ytterligare ett samtal kunde de även erbjuda 20 % (istället för 7+2 då, inte i kombination) vi bokning av 3+ nätter.

Får då nedan FS Preferred Partners-benefits. På just detta hotell så tror jag inte de har några rates utan frukost (kan ha fel) samt att då man anländer med plan så tänker jag att tidig incheck/sen utcheck i praktiken är oväsentlig men håller tummarna för uppgradering.

• $100 USD equivalent credit for rooms and $200 USD equivalent credit for suites (once per stay, conversion rate is determined by the hotel)
  • Daily breakfast for 2 guests per bedroom (served in hotel restaurant or through in-room dining)
  • One category room upgrade (if available, at check-in)
  • Early Check-in & Late Check-Out (subject to availability)

Toppen