Traveller
Medlem
Jag tänkte vi kunde diskutera lite kring Lufthansas service som jag tycker har blivit allt sämre. Ofta pappmuggar i Business class för kaffet, ofta då serveringen är slut stänger personalen in sig bakom sitt skynke och försvinner, känns rätt fel att höra deras interna skratt där bakom.
Flög med LH från TLS - FRA - ARN i torsdags i business. Kom till gaten i Toulouse och det första dom säger i incheckningen då jag lämnar fram mitt svarta kort är "we do not have any food for you because you booked your ticket to late". (eehhhh jag bokade biljetten 6 timmar innan avgång, 2 timmar innan planet ens lämnade Frankfurt och var lastat). Sedan ändrade hon sig plötsligt och sa att det visst fanns mat ombord. Väl ombord så säger stewarden, "I guess you were informed that we have no food for you". Jag blev givetvis lite smågalen och sa åt henne att man sagt mat skulle finnas och att om jag skulle vilja ha en torr macka skulle jag rest ekonomiklass. Jag fortsatte och sa att jag vill ha ersättning och kan hämta en voucher i Frankfurt. Okej, sa hon och talade med markpersonalen som skulle fixa det. Jag fick min torra ekonomiklass lufthansa smakarblahablaha smörgås och en Sect... Väl i Frankfurt gick jag till Lufthansas "Customer service" och bad om vouchern jag blev lovad. Det fanns inget meddelande i systemet och jag blev inte särskilt vänligt mottagen. Bad att få prata med Managern. Han kom och det är nu jag blir överdjävligt förbannad! Den gubbstrutten ger mig en voucher på ------ 10 jäkla Euros!!!!!!. Tyvärr gick mitt plan om 20 minuter så jag hann inte ens tala om för honom vad jag kände just då men deras Customer service har fått sig ett brev som jag hoppas dom sent glömmer. Ett riktigt slag i ansiktet - 10 euros... för mellanskillnad mellan Business class och Ekonomi... Åker inte LH igen om inte dom skickar en gåva god nog.
SVARET KOM (13 Juni) och som gjorde mig riktigt förbannad! (Jag som är så lugn annars).

Om du inte läst hela tråden så skall rätt vara rätt. Lufthansa har givit ersättning och bett om ursäkt. Detta kan du finna långt bak i denna tråd.
Flög med LH från TLS - FRA - ARN i torsdags i business. Kom till gaten i Toulouse och det första dom säger i incheckningen då jag lämnar fram mitt svarta kort är "we do not have any food for you because you booked your ticket to late". (eehhhh jag bokade biljetten 6 timmar innan avgång, 2 timmar innan planet ens lämnade Frankfurt och var lastat). Sedan ändrade hon sig plötsligt och sa att det visst fanns mat ombord. Väl ombord så säger stewarden, "I guess you were informed that we have no food for you". Jag blev givetvis lite smågalen och sa åt henne att man sagt mat skulle finnas och att om jag skulle vilja ha en torr macka skulle jag rest ekonomiklass. Jag fortsatte och sa att jag vill ha ersättning och kan hämta en voucher i Frankfurt. Okej, sa hon och talade med markpersonalen som skulle fixa det. Jag fick min torra ekonomiklass lufthansa smakarblahablaha smörgås och en Sect... Väl i Frankfurt gick jag till Lufthansas "Customer service" och bad om vouchern jag blev lovad. Det fanns inget meddelande i systemet och jag blev inte särskilt vänligt mottagen. Bad att få prata med Managern. Han kom och det är nu jag blir överdjävligt förbannad! Den gubbstrutten ger mig en voucher på ------ 10 jäkla Euros!!!!!!. Tyvärr gick mitt plan om 20 minuter så jag hann inte ens tala om för honom vad jag kände just då men deras Customer service har fått sig ett brev som jag hoppas dom sent glömmer. Ett riktigt slag i ansiktet - 10 euros... för mellanskillnad mellan Business class och Ekonomi... Åker inte LH igen om inte dom skickar en gåva god nog.
SVARET KOM (13 Juni) och som gjorde mig riktigt förbannad! (Jag som är så lugn annars).

Om du inte läst hela tråden så skall rätt vara rätt. Lufthansa har givit ersättning och bett om ursäkt. Detta kan du finna långt bak i denna tråd.
Last edited: