twiggs skrev:När började Lufthansa med champagne på shorthaul C???Klicka för att utvidga...
De serverar inte champagne, däremot serveras sekt i stor flaska (både för passagerare i ekonomi&business)
twiggs skrev:När började Lufthansa med champagne på shorthaul C???Klicka för att utvidga...
MarcusC skrev:De serverar inte champagne, däremot serveras sekt i stor flaska (både för passagerare i ekonomi&business)Klicka för att utvidga...
twiggs skrev:Jag höll på att sätta mitt kvällste i vrångstrupen av förvåning men sekt, ja det är inte champagne i min värld i alla fall.Klicka för att utvidga...
Bonden skrev:AHH!!, jag har helt fel så klart, sorry!!!Klicka för att utvidga...
twiggs skrev:Det hela påminner mig om en diskussion som min fru hade med en yngre förmåga på Lufthansa. Översätter det som jag minns det till svenska från tyska, men det var så roligt att jag inte visste vad jag skulle säga.Mrs Twiggs: Jag ska ha champagne, fröken!Ung F/A: Givetvis, frun. (F/A springer iväg till galley efter lite letande i sin vagn)Ung F/A: Vi har en sorts tysk champagne. (Visar lite stolt upp flaskan)Mrs Twiggs: Hu?! Tysk champagne?!Ung F/A (misstänktsamt, tittandes på flaskan): Ja...Mrs Twiggs: Så om jag exempelvis kör ett sydafrikanskt vin i min sodastream så har jag fått sydafrikansk champagne?Ung F/A: Jag tror inte att man bör ha vin i en sodastream för röret kan täppas igen av sockerhalten...Mrs Twiggs: Det blir bra med vatten med en skiva citron i.Ridå!(Hon visste alltså att vin innehöll socker trots att hon skulle servera oss tysk champagne trots allt?)Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Om flygvärdinnan var seriös med sodastreamersvaret är det djupt tragiskt men ändå lite roligt. Om hon svarade spydigt var det djupt ohyfsat, men ändå ganska fyndigtKlicka för att utvidga...
Traveller skrev:SAS- Jag gillar ER!Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:...Vi vet ju alla att det blir trångt att sitta bredvid varandra och arbeta så jag tog min dator och satte mig på rad 14, sista raden i business, 10 rader bakom de andra. Det tog nog inte mer än en minut så kom en skata och sa åt mig att sätta mig en rad bak igen...Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:Jag tänkte vi kunde diskutera lite kring Lufthansas service som jag tycker har blivit allt sämre. Ofta pappmuggar i Business class för kaffet, ofta då serveringen är slut stänger personalen in sig bakom sitt skynke och försvinner, känns rätt fel att höra deras interna skratt där bakom.Flög med LH från TLS - FRA - ARN i torsdags i business. Kom till gaten i Toulouse och det första dom säger i incheckningen då jag lämnar fram mitt svarta kort är "we do not have any food for you because you booked your ticket to late". (eehhhh jag bokade biljetten 6 timmar innan avgång, 2 timmar innan planet ens lämnade Frankfurt och var lastat). Sedan ändrade hon sig plötsligt och sa att det visst fanns mat ombord. Väl ombord så säger stewarden, "I guess you were informed that we have no food for you". Jag blev givetvis lite smågalen och sa åt henne att man sagt mat skulle finnas och att om jag skulle vilja ha en torr macka skulle jag rest ekonomiklass. Jag fortsatte och sa att jag vill ha ersättning och kan hämta en voucher i Frankfurt. Okej, sa hon och talade med markpersonalen som skulle fixa det. Jag fick min torra ekonomiklass lufthansa smakarblahablaha smörgås och en Sect... Väl i Frankfurt gick jag till Lufthansas "Customer service" och bad om vouchern jag blev lovad. Det fanns inget meddelande i systemet och jag blev inte särskilt vänligt mottagen. Bad att få prata med Managern. Han kom och det är nu jag blir överdjävligt förbannad! Den gubbstrutten ger mig en voucher på ------ 10 jäkla Euros!!!!!!. Tyvärr gick mitt plan om 20 minuter så jag hann inte ens tala om för honom vad jag kände just då men deras Customer service har fått sig ett brev som jag hoppas dom sent glömmer. Ett riktigt slag i ansiktet - 10 euros... för mellanskillnad mellan Business class och Ekonomi... Åker inte LH igen om inte dom skickar en gåva god nog.Klicka för att utvidga...
Traveller skrev:NU KOM SVARET FRÅN LUFTHANSA! LÄS OCH GISSA OM JAG BLIR FÖRBANNAD!!! Här är det solklara beviset på att Lufthansa inte tar varken ansvar eller bryr sig om sina kunder.Klicka för att utvidga...