Jag återkommer till den här tråden jag startade för länge sedan efter ännu en usel flygning med lufthansa. Även denna gång i C i A380-800 där man med divers har delat upp businesskabinen i fyra delar varvid en flight attendant har en del av denna att servera. Upplevelsen i kort,
Serveringen var väldigt ojämn. Medans de övriga tre delarna av kabinen fick sina drinkar kom inget till den del jag satt i. Då plötsligt det började serveras drinkar i en omgång två så kom det en bastant, typ stor tysk kvinna, och började ta våra ordrar. Vi fick en omgång serverat mesans de övriga fick två. Detta fortsatt sedan med serveringen av maten och det är inte roligt att känna lukten av mat då man är hungrig och då sitta och vänta och se andra äta men inte ens ha fått sin servering påbörjad. Dock var maten i första serveringen bra.
Så blev det dags för servering nummer två... Samma purser serverade och frågade om jag ville ha biff eller kyckling. Valet föll på biffen. Så försvann hon utan att ens servera någon dricka till min rad. Så tryck på knappen och "pling" så kom hon tillbaka. Dryck beställd och den kom men inte ett ord om "förlåt mig" eller så. Biffen var den segaste jag någonsin fått ombord - till och med värre än den jag beskrivit tidigare och fick på Malaysian. Den här gick inte att äta. Mannen till höger om mig, som var HON, hade precis samma upplevelse och vi såg på varande förstående. Så, ett tryck på knappen "pling" och pursern kom igen. Jag sa till henne att biffen var som "kajgummi" och det enda hon sa var "vill du ha kycklingen istället"? Inte ett "oj vad trist" eller något alls. Då var det dags för Mr HON att säga samma sak och då minsann klämmer häxan ur sig ett stort "förlåt", ojar sig och kromar sig och hämtar två kycklingar. Döm av min förvånings då jag tog min första tugga av kycklingen - äh, ni vet alla hur en kyckling utan smak känns. Just det, så inte heller kycklingen gick att äta och nu fanns det inga mer val. Då hon hämtade min tallrik blev hon givetvis informerad om min besvikelse och då kom det någonting som liknade "så tråkigt". Även Mr HON framförde sina klagomål och detta på Tyska. Jag förstår och talar Tyska väl så att han inte gjorde mer än att klaga vet jag. Så då samma purser kommer fram till Mr HON strax innan landning och ger honom ett block där han skall skriva under eftersom han får kompensation blev jag rätt sur. Nu var det här inte många minuter innan landning så det fanns ingen möjlighet att grabba henne och klaga så jag blev utan. Men, helt klart ett "jäkla" sätt att behandla folk olika på det sättet då de har precis samma klagomål och problem.
Lufthansas servicenivå suger precis som vanligt. Att jag har en returbiljett och 16 timmar till med dom gör mig inte gladare men efter det så är det ju Cathay som får ta hand om mig och det känns ju mycket bättre.