Senaste nytt

Lufthansa service nivå suger

Min gissning nu är att det enbart nu finns platser på United Economy Plus, så när du försöker och välja plats för er båda så vill United ha pengar för detta?

Om det är fallet, håller jag nog med majoriteten att det är svårt att klandra Lufthansa för en (frivillig) extratjänst som United säljer. Det som däremot är grundproblemet i mitt tycke är att Lufthansa borde valt platser åt er vid bokningen tillsammans i "gratiszonen".
Det var en väldigt sen bokning och då kan economy vara fullt och man blir placerad i economy extra. Finns det bara ströplatser så har man inte rätt till någon uppgradering gratis till economy extra.
De gånger jag flugit med United har jag själv kunnat välja platser ombord oavsett codeshare eller inte.

Jag är ganska övertygade att Lufthansa i likhet med de andra bolagen har text någonstans som beskriver att det är reglerna för operating carrier som gäller. BA brukar ha en ganska tydlig text att servicenivån på AA skiljer sig åt men jag tror den var lite mer luddig senast jag tittade. Snart får de väl skriva att i stort sett alla bolag erbjuder bättre service än BA själva ;)

Utmaningen med AA (och jag antar United har samma problematik) är att alla passagerare får välja plats direkt vid bokning men de flesta platser kostar pengar om man inte har status eller är inte ens valbara om man inte har status hos det egna bolaget. Kvar blir en fruktansvärd massa mittensätten eftersom många antingen har status eller betalar för sina platser och därmed försäkrar sig om platser bredvid varandra eller undviker mittenplatsen.

Det ni erbjudits vid checkin mot betalning är mer eller mindre garanterat EconomyPlus-platser (plats med mer benutrymme). De brukar kosta upptill $100 per plats på inrikessträckor och över hundralappen på internationella sträckor.

Jag skulle aldrig betala de summorna för att sitta tillsammans med någon utan svälja förtretet vid incheckningen och se vad gate agenten kan göra. Funkar det inte där heller brukar det inte vara omöjligt att få till lite byten ombord beroende på hur fullsatt planet är givetvis.

Men om jag tolkar dig rätt gjorde du heller inget försök att seata er innan incheckningen påbörjades? De (få) gånger jag flugit med United på SAS-biljetter (antingen med UA eller SK-nummer) har seating via uniteds hemsida fungerat utmärkt. Vid några tillfällen har jag även kunnat välja EconomyPlus även om mit EBG i sig inte skall ge den förmånen.

Ett gott uppvaknande I Alaska tack vare Frau Scheer, Supervisor LH. Seatade på rad 7 vilket är första raden på United flighten från Anchorage till Chicago. Magiska saker händer då man sover och Tyskarna arbetar.

Min gissning nu är att det enbart nu finns platser på United Economy Plus, så när du försöker och välja plats för er båda så vill United ha pengar för detta?

Om det är fallet, håller jag nog med majoriteten att det är svårt att klandra Lufthansa för en (frivillig) extratjänst som United säljer. Det som däremot är grundproblemet i mitt tycke är att Lufthansa borde valt platser åt er vid bokningen tillsammans i "gratiszonen".

Just detta med seating vid bokning. Vi var seatade hela resan då vi bokade. Sedan då vi skulle betala stod betalningen bara och snurrade. Efter tio minuter ringde jag LH kundtjänst. Dom fick fram bokningen och lovade att seata allt på samma sätt vi valt. Det visade sig alltså att dom inte alls gjort detta samt också att bonuskorten inte längre fanns med.

Nåja, nu blir det hemresa med eco på första benet, rad 7, business mellan ORD och FRA samt eco exit från FRA till ARN.

Skönt att det löste sig. Men hur blev det business mellan ORD och FRA (som var United)?

Antar att avsaknaden av bonuskort inte förenklade valmöjligheterna hos United?

Fint att det löste sig och hoppas att resan varit bra så här långt. Ang rubriken på tråden, "Lufthansa service nivå suger", så anser jag att man saknar verklighetsförankring om man anser att Lufthansas servicenivå suger. Det finns väl kanske några flygbolag som har bättre service men ett hundratal som har sämre service.

Ha en fin resa tillbaka.

Fint att det löste sig och hoppas att resan varit bra så här långt. Ang rubriken på tråden, "Lufthansa service nivå suger", så anser jag att man saknar verklighetsförankring om man anser att Lufthansas servicenivå suger. Det finns väl kanske några flygbolag som har bättre service men ett hundratal som har sämre service.

Ha en fin resa tillbaka.

Då tycker jag du skall läsa hur den här tråden startades så förankras din verklighet.

Toppen