Känns väldigt märkligt att klaga på Lufthansa om flighter med United. Ungefär som boka hotell via hotels.com och sedan bli upprörd för att room service kostar pengar.Så var det dags igen att klaga på Lufthansas servicenivån. Jag startade ju den här tråden tidigare efter bedrövlig service. Som ninvet brukar jag alltid flyga C men denna gång vart det köp av en biljett från ARN till ANC (Anchorage, Alaska) med bara 12 timmars varsel innan avgång. Ett ryck och därmed i ekonomi. Denna flygning gick via FRA och Seattle till ANC. Nu är det dags att åka hem och då det skall checkas in för första sträckan (ANC-ORD) vill United, som kör codeshare med LH ( som biljetten köptes av) ha 138 USD för seating. Inga platser finns för mig och min fru bredvid varandra annars. Sträckan ORD-FRA är också United och här vill de ha ytterligare 138 USD per personför att seata oss bredvid varandra. Ringde till LH som enbart, fast de sålt biljetten men inte informerat om annat, bara nrkar och säger att det inte är deras problem. Är detta verkligen okay?
Mitt agg mot LH har fått sig än mer bränsle!
Tycker inte Lufthansa har agerat fel i det här fallet, du har ju bokat codeshare och då är det operating carriers regler som gäller, i det här fallet Uniteds regler.Så var det dags igen att klaga på Lufthansas servicenivån. Jag startade ju den här tråden tidigare efter bedrövlig service. Som ninvet brukar jag alltid flyga C men denna gång vart det köp av en biljett från ARN till ANC (Anchorage, Alaska) med bara 12 timmars varsel innan avgång. Ett ryck och därmed i ekonomi. Denna flygning gick via FRA och Seattle till ANC. Nu är det dags att åka hem och då det skall checkas in för första sträckan (ANC-ORD) vill United, som kör codeshare med LH ( som biljetten köptes av) ha 138 USD för seating. Inga platser finns för mig och min fru bredvid varandra annars. Sträckan ORD-FRA är också United och här vill de ha ytterligare 138 USD per personför att seata oss bredvid varandra. Ringde till LH som enbart, fast de sålt biljetten men inte informerat om annat, bara nrkar och säger att det inte är deras problem. Är detta verkligen okay?
Mitt agg mot LH har fått sig än mer bränsle!
Fint men frågan är vilken informationsskyldighet säljande bolag har?
Min gissning nu är att det enbart nu finns platser på United Economy Plus, så när du försöker och välja plats för er båda så vill United ha pengar för detta?
Om det är fallet, håller jag nog med majoriteten att det är svårt att klandra Lufthansa för en (frivillig) extratjänst som United säljer. Det som däremot är grundproblemet i mitt tycke är att Lufthansa borde valt platser åt er vid bokningen tillsammans i "gratiszonen".