Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Om jag kommer ihåg rätt, Miles & More basmedlems award miles går ut efter tre år.

Jag undrar om hur länge award miles på kontot kommer att gälla när man har avslutat Prime kortet.
Det finstilta:
With the Miles & More Prime World Mastercard by Resurs Bank your miles are exempt from expiring provided you make a miles related purchase at least once a month (that is not returned or refunded) and have held the Miles & More Prime World Mastercard by Resurs Bank for at least 3 months. If one of the conditions is not met, the mileage expiration is reactivated and the miles will expire again according to the Miles & More terms & conditions. Not relevant for Frequent Travellers, Senators and HON Circle Members as due to their status miles will not expire as long as they hold the status.
Dvs standardregler gäller så fort du säger upp kortet.

Det sög ju, jag hade tänkt spendera 170.000:- innan 31 december och tänkte att detta var en bra ide!
En sak till som kan vara bra att tänka på är att intjäningen per kalendermånad är begränsad till din kreditgräns. Vet inte vilken startkredit man får med detta kort men om den är i samma storlek som SAS MasterCard så gäller det att snabbt ansöka om en högre månadskredit.

En sak till som kan vara bra att tänka på är att intjäningen per kalendermånad är begränsad till din kreditgräns. Vet inte vilken startkredit man får med detta kort men om den är i samma storlek som SAS MasterCard så gäller det att snabbt ansöka om en högre månadskredit.
Man väljer själv kreditgräns. Sen kan man ju alltid betala in lite då och då under månaden antar jag?

Man väljer själv kreditgräns. Sen kan man ju alltid betala in lite då och då under månaden antar jag?
Det är bra om man får välja gräns vid ansökan. Då slipper man i alla fall åka dit på det ;)

Däremot, om man tolkar det finstilta ordagrant så är det en cap på intjäning, oavsett om man fyllnadsbetalar under månaden:
The offer lasts until 31 December 2017. Thereafter you will earn 25 award miles for every 100 kr you spend. You will earn miles for all card purchases when payment is done in accordance with the terms and conditions. However, the earn ratio during a calendar month is limited to your granted credit limit.

Det är bra om man får välja gräns vid ansökan. Då slipper man i alla fall åka dit på det ;)

Däremot, om man tolkar det finstilta ordagrant så är det en cap på intjäning, oavsett om man fyllnadsbetalar under månaden:
Ah det såg jag inte. Tur att man valde så man klarar 170.000p på 3 månader då :)

Det här är ju onekligen intressant, men vad är den direkta fördelen med Miles&More? För någon med ett EB-mastercard + Amex Premium (ca 300-400tkr i spend), som också saknar status hos Lufthansa, är det här intressant då?

100p/100kr låter ju extremt bra samt priset 99kr/månad!

Toppen