Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Äntligen något som avviker från alla traditionella "enhancements", det här var ju riktigt bra. Nu hinner man fixa en grundplåt till nästa LH F och med tanke på att jag har OW som huvudalliance, drar inte in tillräckligt med poäng på SAS, så var ju detta lysande.

Det här är ju onekligen intressant, men vad är den direkta fördelen med Miles&More? För någon med ett EB-mastercard + Amex Premium (ca 300-400tkr i spend), som också saknar status hos Lufthansa, är det här intressant då?

100p/100kr låter ju extremt bra samt priset 99kr/månad!
Flyger man in ett Senator så är Lufthansa helt klart ett mycket bra ställe att ha sina miles på. Har man ingen status är det kanske lite mer tveksamt om man ska sprida ut intjänade poäng på två ställen inom Star Alliance. Generellt tror jag fortfarande at SAS och deras kort kommer vara bäst för majoriteten i Sverige men detta spetsar helt klart till marknaden en del.

Jag nappar här för
1) mina amex vouchers för Elite är redan klar
2) Diamond är klart
3) FlyPremium är maxad

Så för mig kan jag tänka mig att trigga tillräckligt köp för en enkel i First under kampanjen men sen får jag se om detta blir något på längre sikt

Vilket? Det där han säger att det finns eller inte finns längre ;)
( svarar mig när jag lusläste tabellen )

Precis, något som gör detta väldigt attraktivt särskilt under resten av året. Däremot är Swiss First fortfarande begränsat till Senator och HON. Det är till och med så att Senatorn eller HON måste resa på samma flight och i samma kabin. Jag har bokat sambon två gånger mot att jag själv var i First.

Singapore Airlines verkar vara samma sak. Jag försöker uppgradera en kommande resa till Singapore från business till First med Miles & More men just nu finns det inte platser på mina flighter. Hoppas det ändrar sig :)

Klurar vidare på rätt line-up gällande kreditkort. Schweizarna åker, frågan är SAS MC Premium eller inte. Men jag tror det stannar också. Dessa val..

Toppen