Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

mha321

Medlem
Enligt kundtjänst var det Lufthansa som avbrutit samarbetet. Kan det vara så att det ligger i LHs intresse att strama åt poängintjäningen? De gör ju om en hel del i sitt program och är väl inte kända för att dela ut poäng via kreditkort och andra kringtjänster?
Kan säkert vara så. Men man ska nog också vara tveksam till om kundtjänst vet vad som faktiskt sagts i förhandlingarna osv. Eller om det bara är enklaste vägen ut för att slippa jobbiga frågor.
 

ekf

Medlem
LH är aktiva på kreditkortsfronten. De erbjuds i ca 20 länder. Vad som sticker ut för Sverige är att Milesintjäningen har varit exceptionellt hög jämfört med andra länder. Kanske för att vara attraktivt mot Eurobonus?
För andra länders kort gäller mestadels 1-2 Euro = 1 mile, så grova drag har vi i Sverige dubbla kursen spend-miles.
Nja, båda de tyska korten har 1 mile per 2 eur för privatkunder, det är i grova drag 5 miles per 100 kr spend. De svenska korten har 10 resp 20 miles per 100 kr.
Tyskarna har dessutom "förmånen" att köpa till extra milesintjäning för sina köp (+1 mile per eur), max 60000 miles/år för den förmånliga kostnaden 59,90 eur/månad(!).

På M&Ms hemsida om de svenska korten uppmanas man att återkomma för mer info längre fram, så jag undrar om det inte är så att de tänkt byta partnerbank och/eller göra om erbjudandet. Men blir det i linje med det tyska erbjudandet så vetifasen om jag är så intresserad... Tyskarnas kort kostar redan från start mer än sina svenska motsvarigheter dessutom...

"We are sorry, but it’s not possible to apply for the card.
Please keep on visiting our website for any update."
 

Attachments

  • IMG_1548.png
    IMG_1548.png
    522,5 KB · Visningar: 86

Fredrik

Medlem
Jag har svårt att tro på SEB då de erbjuder kort kopplade till ett annat flygbolag men den som lever får se.
 

intuition

Medlem
Det är lite problematiskt om SEB börjar hantera de flesta kort kopplade till lojalitetsprogram. Jag hade ett litet helsike att få ett SJ kort beviljat när jag hade hög kredit på Nordic Choice kortet plus ett annat kort.
 
Toppen