Juancarlos
Medlem
Extremt surt. Precis som många andra så samlar jag Miles and More vid sidan av SAS. Är det bara 36 måders giltighetstid på poängen? Finns det nån möjlighet att förlänga giltighetstiden?
Extremt surt. Precis som många andra så samlar jag Miles and More vid sidan av SAS. Är det bara 36 måders giltighetstid på poängen? Finns det nån möjlighet att förlänga giltighetstiden?
Tack @Mattias Holmén ! Har ingen status på LH och endast runt 60K Poäng. Om jag behåller kortet, hur länge är giltighetstiden för poängen då, är det endast 12 månader?
Vid vanlig uppsägning från deltagaren eller genom en operatör, behåller bonus-miles sin
giltighet under en tidsperiod av tolv månader efter mottagandet av meddelandet
Jag skulle vara försiktig med att tolka T&C:s så säkert. Notera att det är Miles and More:s T&C, inte kreditkortets T&C. Och ”Operator”/operatör i T&C:s är knappast Resurs, utan Lufthansa/Swiss/…Om du har över 500k poäng vid uppsägning är det 36 månader, ananrs är det 12 månader.
Om du inte har status som säger annat.
Nu är det OT för den här tråden, men jag upplever problemet även sedan tidigare.. även om det varit totalt hopplöst i vår. Ofta kör de ju banarbeten på helger/storhelger.. vilket är då jag vill nyttja mina poäng. Problemet är inte banarbetena i sig, utan att SJ vägrar sälja biljetter på preliminär tidtabell, såsom tex Snälltåget gör.. vilket då förvärrar effekterna av Trafikverkets usla planering. Nog med OT.. dags att börja sondera alternativ.Det har varit Trafikverkets fel under våren. Det börjar bli bättre nu. Alla biljetter som går att köpa för pengar går ju också att köpa för poäng, så nu tycker jag tillgängligheten är bra.
Du har ju det kommande strawberry/norwegian-samarbetet, där får du iaf ett flygbolagskort som inte är SAS... Och Norwegians kort har ju hängt med länge. (Däremot är det inte så fördelaktigt, men man kan tydligen inte få allt)kanske dags att signa upp sig för ett TUI kort![]()