Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Johan Gott

Medlem
Bara av ren nyfikenhet, varför vill du skaffa ett extrakort med ditt namn på?

Separera kostnader. Som det skrivs om i inlägget innan ditt. Detta är ju något som exempelvis AMEX erbjuder (vad de har för term för det minns jag inte just nu, det kanske inte kallas extrakort).
 
  • Gilla
Reactions: A87
Additional card har jag för mig att det hette. Finns det kvar?
I de svenska villkoren är termen de använder "ytterligare kort" (för att skilja från "extrakort" som är i någon annans namn). Från vad jag kan se är det borta från Platinum-villkoren, men finns kvar på SAS Elite. Om man sedan tidigare har ansökt om ett ytterligare Platinum-kort så har man haft kvar det, men jag inser precis nu att när jag nyss fick ett nytt Platinum (då giltighetstiden på mina gamla gått ut) så fick jag bara ett nytt kort. Så det håller nog på att gallras ut.

Förutom att kunna separera vissa utgifter, t.ex. företagsutlägg, på ett enkelt sätt, så har det även varit bra att ha ett extrakort med sig när man reser för att minska konsekvensen av t.ex. ficktjuvar (förutsätter så klart att man inte har båda korten på samma ställe...)
 

benknackan

Ny medlem
Någon som har fått ett utgångsdatum på sina miles? Samt någon som vet bästa sättet att få tag på någon som kan titta på det? Har alltid använt kortet såklart så det ska inte vara möjligt!
 
Någon som har fått ett utgångsdatum på sina miles? Samt någon som vet bästa sättet att få tag på någon som kan titta på det? Har alltid använt kortet såklart så det ska inte vara möjligt!

När jag hade poäng som skulle gå ut stod det i mindre text under poängsaldot i appen. Har tyvärr ingen bild kvar.
 

BND

Medlem
Ingen amex sommarupgradekampanj och nu detta?

Det är säkert inte så men det är inte utan att tanken väcks att Amex byter partner från SK till LH?
 
Toppen