Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Jag har svårt att tro på SEB då de erbjuder kort kopplade till ett annat flygbolag men den som lever får se.

Varför det? SEB är ju bara leverantören med kortet. De tjänar pengar oavsett vem det är som sätter sitt varumärke på kortet.

Amex kan jag tänka mig har någon exklusivitet med SAS möjligen. Men inte säkert, kan vara så att de är det enda flygbolaget som är intresserade av samarbete i Norden också.

Varför det? SEB är ju bara leverantören med kortet. De tjänar pengar oavsett vem det är som sätter sitt varumärke på kortet.

Amex kan jag tänka mig har någon exklusivitet med SAS möjligen. Men inte säkert, kan vara så att de är det enda flygbolaget som är intresserade av samarbete i Norden också.
Precis. Så som SEB levererar kort för Strawberry men också Scandic. Varför skulle det här bli ett problem?

Varför skulle just AMEX och inte SEB ha exklusivitet?

Fick ett mail från miles and more supporten igår (som för övrigt är under all kritik) gällande mitt tidigare inlägg gällande att det stod utgångsdatum på miles. Vilket det sen inte gjorde, men nu idag gör igen (sista december som är annat än tidigare).

De sa då som en notis också att sammarbetet med resurs kommer avslutas till sista december. Skyddet av miles kommer vara till sista juni -24.

Med det sagt, vad ska man göra med ~ 230k poäng om man tror att man inte kommer ha möjlighet att nyttja dem?

Fick ett mail från miles and more supporten igår (som för övrigt är under all kritik) gällande mitt tidigare inlägg gällande att det stod utgångsdatum på miles. Vilket det sen inte gjorde, men nu idag gör igen (sista december som är annat än tidigare).

De sa då som en notis också att sammarbetet med resurs kommer avslutas till sista december. Skyddet av miles kommer vara till sista juni -24.

Med det sagt, vad ska man göra med ~ 230k poäng om man tror att man inte kommer ha möjlighet att nyttja dem?

Boka en resa till någon annan? Att föra över dom till någon annan verkar inte vara aktuellt då det kostar €10 per 1000 poäng…

• Gilla
Reactions: M.K

Lufthansa World Shop om det blir panik?

Hej

Kryptiskt meddelande på Resurs banks sida för ansökning om LH Mastercard - någon som vet vad som händer?

1688898116121.png

Tack jag hade missat detta helt. Men om jag förstår rätt finns det "rykten" om att SEB ska ta över samarbetet kring LH kreditkort ?

Toppen