Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

intuition

Medlem
Resursbank är helt enkelt inte rätt partner för denna typ av kort eller så är SAS dominans så stor i SE/NO att intresset för att inneha kort från andra bolag är starkt begränsat. Den kan bero på slapp marknadsföring av Resurs också. LH-kortet i SE var ju tydligen heller ingen succé.
Nu vet jag inget i det här fallet, men i min erfarenhet är det branding-partnern som sköter marknadsföringen och ska driva in kunder till sign-up. Kortutgivaren sköter resten. Dvs om det nu är pga bristande marknadsföring ligger det inte på Resurs. I det här fallet Lufthansa - som har bäst kontakt med människor som skulle teckna ett kort för att tjäna miles. Det är sällan kortutgivaren har en stor kundbas som sitter och längtar efter att tjäna just Lufthansas miles.

Men det kanske inte finns tillräcklig bas av M&M kunder i sverige för att få kortet lönsamt - då spelar marknadsföringsinsatsen mindre roll
 

Taggen

Medlem
Nu vet jag inget i det här fallet, men i min erfarenhet är det branding-partnern som sköter marknadsföringen och ska driva in kunder till sign-up. Kortutgivaren sköter resten. Dvs om det nu är pga bristande marknadsföring ligger det inte på Resurs. I det här fallet Lufthansa - som har bäst kontakt med människor som skulle teckna ett kort för att tjäna miles. Det är sällan kortutgivaren har en stor kundbas som sitter och längtar efter att tjäna just Lufthansas miles.

Men det kanske inte finns tillräcklig bas av M&M kunder i sverige för att få kortet lönsamt - då spelar marknadsföringsinsatsen mindre roll
Fast utan marknadsföring blir det svårt att bygga en kundbas. Folk måste ju veta att kortet existerar. I AMEX fallet så är det knappast bara SAS som marknadsför kortet utan AMEX kör allt rätt hårt själva också med att promota kortet. Sign-up bonus och stora annonser på Arlanda som definitivt AMEX ligger bakom och inte SAS. Kan säkert vara så att Lufthansa borde gjort mer för att hjälpa Resurs med marknadsföringen, framförallt då konkurrensen är så stor från olika EB-produkter.
 

Jean-Pierre

Medlem
Även i januari:
M&M CREDIT CARD
Mile Extention. +1 Mile

verkar som M&M lägger in en mile varje månad för att skydda poängen ett tag till (juni?) - antar att systemet annars skulle kicka ut alltför gamla poäng tre månader efter kortet slutade skydda dem från förfall.

… detta gäller frugans konto som inte har något skydd mot förfall.
Mitt egna konto har förvisso skydd, men jag får också +1 mile per månad . Förmodligen inlagt på alla konton som hade resurs kort kopplat.
 

ekf

Medlem
Även i januari:
M&M CREDIT CARD
Mile Extention. +1 Mile

verkar som M&M lägger in en mile varje månad för att skydda poängen ett tag till (juni?) - antar att systemet annars skulle kicka ut alltför gamla poäng tre månader efter kortet slutade skydda dem från förfall.

… detta gäller frugans konto som inte har något skydd mot förfall.
Mitt egna konto har förvisso skydd, men jag får också +1 mile per månad . Förmodligen inlagt på alla konton som hade resurs kort kopplat.
Jag har inte fått någon extra poäng alls, men jag har inga miles som listas med utgångsdatum ännu heller.
 

Backis2

Medlem
Hej

Är det någon som har varit inne på sitt konto och sett när era insamlade miles poäng från resurs kortet går ut. I vintras stod det denna månad men sen uppdaterade de till sista juni men nu när jag är inne så står det inget utgångsdatum alls och jag har inte uppnått någon frequent traveller nivå. På mitt account balance under poängen så står det "your miles are protected and cannot expire" sen när man trycker på info knappen så står det "Your miles are protected if you have frequent flyer status or a Miles & More Credit Card that includes mileage protection as a benefit." Jag har varken M&M credit card eller frequent flyer status. Hur ska man tolka detta. Tacksam för hjälp
 

Fredrik

Medlem
Du hade ett kreditkort. Det är fortfarande det som skyddar poängen men med tanke på att det inte verkar ha postats 1 mile för februari så undrar jag också hur länge det varar?
 

Backis2

Medlem
Hej Man blir ju väldigt osäker eftersom först var det i mars och sen juni och nu är man skyddad och hur länge då i såna fall...
 

henrik l

Medlem
Hej

På mitt account balance under poängen så står det "your miles are protected and cannot expire" sen när man trycker på info knappen så står det "Your miles are protected if you have frequent flyer status or a Miles & More Credit Card that includes mileage protection as a benefit." Jag har varken M&M credit card eller frequent flyer status. Hur ska man tolka detta. Tacksam för hjälp
Samma här. Men min senaste mile kom den 24/1. Vad som är intressant är att jag även fått en voucher för ett loungebesök och den gäller till jan -25.
 

Backis2

Medlem
Lite tråkigt om den är någon som har använt sina poäng för att inte förlora dessa så visar det sig att det inte var så bråttom.
 
Toppen