Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Jean-Pierre

Medlem
Samma här (i alla fall på frugans konto).

Förmodligen mycket långsökt, men skulle inte förvåna mig om en möjlig, tillfällig frysning av miles expiry vore en del i en kommande större kampanj för att boosta Miles & More i Skandinavien. Nu när SAS lämnar Star Alliance…

… varför ändra rutinen med +1 miles /mån fram tills ordinarie 3-månaders fönstret kickar in, då man har 3 mån på sig (apr-jun) att förbruka gamla (3år) utgående miles…
 

henrik l

Medlem
Samma här (i alla fall på frugans konto).

Förmodligen mycket långsökt, men skulle inte förvåna mig om en möjlig, tillfällig frysning av miles expiry vore en del i en kommande större kampanj för att boosta Miles & More i Skandinavien. Nu när SAS lämnar Star Alliance…

… varför ändra rutinen med +1 miles /mån fram tills ordinarie 3-månaders fönstret kickar in, då man har 3 mån på sig (apr-jun) att förbruka gamla (3år) utgående miles…
Tjaa, varför inte:) Nu annonserades det väl någon månad tidigare att Resurs och M&M skulle bryta samarbetet, men sedan kom ju SAS-affären. Ska man spekulera vilt så kanske LH ser att man kan behålla kunder på marginalen om man förlänger livet på M&M-poängen. Sedan klantar någon på LH-IT till det så att vi som är statuslösa inte kan söka bonusresor. Som sagt var, rena spekulationer.
 
Nu s er jag datum för utgående poäng igen. Men annat datum än tidigare. För ringning och höra vad dom säger. Nu har jag enbart datumet 2024-09-30, och inte 2024-06-30. Hur ser det ut för er andra? Någon som varit i kontakt med Miles & More kring detta?
 

Tonton

Medlem
Nu s er jag datum för utgående poäng igen. Men annat datum än tidigare. För ringning och höra vad dom säger. Nu har jag enbart datumet 2024-09-30, och inte 2024-06-30. Hur ser det ut för er andra? Någon som varit i kontakt med Miles & More kring detta?

Jag ser nu också 2024-09-30, men "bara" cirka hälften av mina poäng som löper ut då.
 

henrik l

Medlem
Nu s er jag datum för utgående poäng igen. Men annat datum än tidigare. För ringning och höra vad dom säger. Nu har jag enbart datumet 2024-09-30, och inte 2024-06-30. Hur ser det ut för er andra? Någon som varit i kontakt med Miles & More kring detta?
Försöker klicka runt överallt både på webbsidan och i appen, men lyckas inte hitta något utgångsdatum. Fortfarande problem med att söka bonusresor.
 

Fredrik

Medlem
Det finns inget på mitt konto som jag hittar den vägen. Det finns ett antal rader med vad jag tjänat poängen på och hur många jag har men inget om förfallodatum.
 

henrik l

Medlem
Det finns inget på mitt konto som jag hittar den vägen. Det finns ett antal rader med vad jag tjänat poängen på och hur många jag har men inget om förfallodatum.
Samma här. Mycket märkligt. Frågan är varför inget syns. Är det en bugg systemet, eller kan det vara så att om man någon gång under de senaste åren har krediterat LH-flighter att man får någon märkligt förlängning? @Tonton och @Mattias Holmén, har ni krediterat LH-flighter till M&M under de senaste åren?
 

ekf

Medlem
Jag har tolkat avsaknaden av datum som att det i närtid (odefinierat exakt vad det skulle vara) är det inga poäng som är på väg att gå ut. Jag hade ett datum som visades, sedan bokade jag en resa i höstas och därefter har det inte visats något utgångsdatum efter det.
 
Toppen