Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Observera att Miles förfaller tre år efter intjäning, inte tre år efter att Mastercard-kortet sägs upp, eller kortet inte har någon aktivitet.

Jag har t.ex. fortfarande miles som är betydligt äldre än 3 år, men som hållits levande under flera år via motsvarande Mastercard i Tyskland. Skulle jag säga upp kortet, förfaller dessa miles tämligen omgående, eftersom skyddsnätet i form av kredtikortet är borta (tror dock det var ett fåtal månaders marginal, inom vilka miles:en måste användas). Detaljerna finns beskrivna i miles and more T&C.

Intressant, jag fick en större återbetalning och hamnade på minus spend en månad. Då drogs poäng från mitt Miles and More konto. -8133 Miles :( Iof rimligt, men visste inte att dom kunde det.

Är det någon som har erfarenhet av lounge-vouchern som man fick med kortet? Det står ju att den gäller i valfri Lufthansa Business Lounge, men det jag funderar på är om det är strikt Lufthansa-lounger eller även Lufthansa Groups Business-lounger... (i exvis BRU, GVA)
Testade idag, Swiss-loungen på GVA gick det inte i, det gick däremot fint hos Lufthansa på FRA. Lite som väntat alltså...

Toppen