Tostarp
Medlem
Kortets användning som sådant har jag egentligen inga invändningar emot, förutom att 'reserveringar' tar på limiten. Vilket har gjort att jag stått flera ggr på bla hotel under Nov+Dec och inte kunnat betala då limiten varit 'maxad' pga att föregående hotell har lagt reservationer. Lägger man då på flera hotell på varandra under en vecka så blir det nästan bara 'reserveringar' på kontot. Det kan dessutom ta upp till ett par veckor innan dessa 'reserveringar' släpper. Så det har bara varit att ta upp AMEX och pynta.
Min limit är 75' (och går inte att höja) pga av att jag mestadels har 'inkomst av kapital' och inte 'inkomst av tjänst'. Kreditinstitut, UC etc räknar inte 'inkomst av kapital' som inkomst (!?!) vilket i sig är en annan fråga, men som i princip gör kortet oanvändbart för mig pga alla dessa 'reserveringar'.
Tex fick jag ett hotell i Hamburg under December att cancellera min bokning då det inte fanns täckning på kortet. Sådant händer inte med AMEX.
Tillbaka till SMS. Det står faktiskt bara 'NEKAT Butik:/ ' och sedan inte mer. Köpen är i SEK och är exakta (typ 25.000) vilket gör att jag inte tror dom är gjorda utomlands. Banken kan inte se mer än mig?
Har haft AMEX/SAS i många år nu och aldrig haft samma klydd...
Min limit är 75' (och går inte att höja) pga av att jag mestadels har 'inkomst av kapital' och inte 'inkomst av tjänst'. Kreditinstitut, UC etc räknar inte 'inkomst av kapital' som inkomst (!?!) vilket i sig är en annan fråga, men som i princip gör kortet oanvändbart för mig pga alla dessa 'reserveringar'.
Tex fick jag ett hotell i Hamburg under December att cancellera min bokning då det inte fanns täckning på kortet. Sådant händer inte med AMEX.
Tillbaka till SMS. Det står faktiskt bara 'NEKAT Butik:/ ' och sedan inte mer. Köpen är i SEK och är exakta (typ 25.000) vilket gör att jag inte tror dom är gjorda utomlands. Banken kan inte se mer än mig?
Har haft AMEX/SAS i många år nu och aldrig haft samma klydd...