Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

Jag har slagit ihop fyra trådar med liknande ämne.
  • Eurobonus eller Miles & More?
  • Miles & More eller Eurobonus?
  • Ska jag byta Eurobonus till Miles & More?
  • Ska jag välja M&M eller något annat FFProgram?
Hoppas ni har överseende med detta.

Ja, jag märkte det....helt ok såklart.

Jag gjorde en anmälan om försvunnen tråd till admin, den kan ni naturligtvis bortse ifrån. Peace

När det gäller Amex plat-är det inte så att det är vilket kort du använder som bestämmer försäkringsförmånen numera? Betalar man m SAS Amex får man en sämre försäkring än Amex plat även om man fått SAS-kortet för att man är Amex plat...Så fick jag besked i alla fall.

När det gäller Amex plat-är det inte så att det är vilket kort du använder som bestämmer försäkringsförmånen numera? Betalar man m SAS Amex får man en sämre försäkring än Amex plat även om man fått SAS-kortet för att man är Amex plat...Så fick jag besked i alla fall.

Fel!!! Alltid "bästa" kortet som gäller. Har du Alex plat. Gäller alltid denna försäkring oavsett om du betalar med ditt SAS Amex eller ditt företags Amex. Gäller också fall din vän har betalat din resa via sitt Amex.

Så fick jag det förklarat också. Enda skillnaden är uppenbar, EB istället för MR. Annars samma försäkring, dubbla points på flygstolar osv. Kolla med Amex igen Rutscheff.

EB* och Lufthansa

Är lite nybörjare inom detta. Jag har EBS för tillfället och flyger en del i jobbet. Indien, Tyskland, Italien mm. Många gånger är LH ett bättre om inte det enda valet. Flyger även en del till USA och då är SAS bra. Är det värt att skaffa M&M eller får man ok poäng för LH med EB?

Det beror helt på.

Om du inte når upp till mer än EBS med ditt resmönster, så lär du tyvärr ha rätt långt kvar till att nå Senator hos M&M, som är deras motsvarighet till EBG.

Å andra sidan har du svårare att utnyttja dina EB-poäng för uppgraderingar på LH, men intjäningen till EB när man flyger med LH/LX är det väl inga större fel på.

Om du söker lite här på forumet så kommer du att hitta flera trådar om just M&M vs EB.

Vad vill du göra med dina poäng?
Firstclass tripper? eller ta familjen till London?
Vilken klass åker du oftast i?
Åker du First någon gång?

Rent generellt kan man säga reser du mycket med LH och en del business och bättre så rekommenderar jag M&M (även inrikes Flex).
Åker du relativt lite och på billiga biljetter så är EBG lättare att få :)

Agehall: Jag började jobbet i mars och har nu nått silver. Jag tyckte det såg så snålt ut med EB-poäng när man reser med LH till tex Indien men det kanske inte är det.

Bonden: jag tänkte lägga mina poäng på nån trevlig resa i business. Jag flyger mest på billiga biljetter, på längre resor blir det economy extra om det är SAS.
Det lutar nog åt att jag kör helhjärtat på EB

Toppen