Kanske han switchar FFP före boarding
Han kanske först börjar med att ha EB# nummer för att få lounge & väskor & fast track och dylikt.
Sedan innan boarding så switchar han till M&M så att han får miles till M&M.
Worst case är väl att man får mera EuroBonus vilket jag skulle kunna leva med.- När man byter bonuskort så sent så blir det ofta fel i systemerna, och det tar en evighet att få miles in på konto.
Ja, det är en risk men man byter väl bara per leg- Också lite risky om du har connecting flight som helt plötsligt är fullbokat och du har precis ändrat bonuskort
Om han är statuslös (dvs ingen större nytta av FFP på BP) och inte poängen är sådana att de tar en över en statusgräns eller man av annan anledning vill ha dem ASAP, kan det inte vara en idé att bara retroregistrera till det program man vill ha efteråt? Då borde man kunna dela flighter (SAS M till EB, LH-flighter till M&M osv...)
Själv är jag i jumbooze position, jag kommer inte ens upp i EBG så att börja dela upp milesen kommer inte på fråga.
Om han är statuslös (dvs ingen större nytta av FFP på BP) och inte poängen är sådana att de tar en över en statusgräns eller man av annan anledning vill ha dem ASAP, kan det inte vara en idé att bara retroregistrera till det program man vill ha efteråt? Då borde man kunna dela flighter (SAS M till EB, LH-flighter till M&M osv...)
Själv är jag i jumbooze position, jag kommer inte ens upp i EBG så att börja dela upp milesen kommer inte på fråga.