Senaste nytt

Lufthansa Miles & More eller SAS Eurobonus?

@niklase , har du möjlighet att själv boka biljetterna och betala för dom, så skulle jag gå på *A som @palmen skriver. Då ska du med fördel ansöka (eller bli värvad av någon vän) Amex Elite. Där får du 20.000 statusgrundande poäng samt upp till 30 poäng / 100:- samt möjligheten att få 2st 2-4-1 voucher. Se mer i Amex 2-4-1 tråden vad dessa kan användas till.

Jag säger också SAS i det här fallet. Dels inga problem att flyga ihop ety guldkort, och dels bra möjlighet för poängintjäning att använda till t ex uppgraderingar när företaget bara betalar för ekonomi.
Flyger man mycket i betald business så hade jag istället röstat för Lufthansa.

Jag säger också SAS i det här fallet. Dels inga problem att flyga ihop ety guldkort, och dels bra möjlighet för poängintjäning att använda till t ex uppgraderingar när företaget bara betalar för ekonomi.
Flyger man mycket i betald business så hade jag istället röstat för Lufthansa.
Just i detta fall måste man vara lite försiktig dock, både Singapore Airlines och Thai har bokningsklasser som nästan inte genererar några poäng alls till Eurobonus och bokar man dessa blir det svårt att nå Eurobonus Gold (om man inte har kreditkorten också).

@palmen , @MrDollar , @Jakob Österberg
Tack för alla svar, jag har tyvärr inte möjligheten att betala resorna själv och har inte eurobonus kreditkort. Utan jag har bara själv möjligheten att välja vilka flighter/bolag jag vill resa med inom rimliga priser och det är oftast vad jag har sett inom *A: Singapore airlines (bokningsklass: Y,H,W och V), Sas/Thai (bokningsklass: T och Q) Ibland finns även Lufthansa.

Men då låter det som att jag ska köra på Eurobonus enligt er och var noga med att titta på bokningsklasser så borde jag iallafall ha möjlighet att skrapa ihop hyffsat med poäng?

Det där låter konstigt - är du säker på att du får rimliga priser med SQ i Y? Y är ju liksom den absolut dyraste ekonomiklassen...
Singapore Airlines är ett av få undantag som säljer fare basis med Y (bokningsklass Y) relativt billigt.
För många år sedan sålde Singapore Airlines YEE1Y (Economy Excursion 1 årsbiljett) för 120.000 JPY exkl. skatter (ca 8.900 SEK) för resa mellan Tokyo och Europa (via Singapore) T/R.

Singapore Airlines är ett av få undantag som säljer fare basis med Y (bokningsklass Y) relativt billigt.
Fortfarande dyraste bokningsklassen - kollade ExpertFlyer för ARN-KUL och bortsett från IATA fares så tyckte jag Y såg ut att vara dyrast. De var dock inte så obscent dyra som de kan vara ibland, men inte heller direkt billiga.

Fortfarande dyraste bokningsklassen - kollade ExpertFlyer för ARN-KUL och bortsett från IATA fares så tyckte jag Y såg ut att vara dyrast. De var dock inte så obscent dyra som de kan vara ibland, men inte heller direkt billiga.
Nej, jag säger inte det är billig. Men det är relativt billig t ex åt andra hållet.

Kuala Lumpur-Stockholm T/R

med Singapore Airlines:
YRMY: 7.750 MYR exkl. skatter (ca 15.900 SEK)
NEMY: 3.350 MYR exkl. skatter (ca 6.700 SEK)

Med IATA fare i Y class:
YIF: 11.648 MYR exkl. skatter (ca 34.100 SEK)
Eftersom YRMY är inte vanlig full fare Y klass biljett, YRMY tillåter endast fri ombokning men inte fri återbetalning.

Toppen