Senaste nytt

Lufthansa lanserar helt ny business class!

Homer

Medlem
Stolen är inte särskilt trång. Stolens seat pitch är en bra bit över medel för business class.
.

Mycket trängre än såhär kan det väl inte bli, chansen att grannens svettiga
fossingar hamnar i fel slaf måste ju vara ganska stor
oliver2002_ITB-010.JPG
 

MarcusC

Medlem
Håller med kritikerna..känns tyvärr inte som någon wow upplevelse från LH. Men mycket bättre än dagens såklart. I andra forum nämna att LH beräknar det skall ta 4 !!! År innan hela flottan kommer ha nya stolarna......så det blir ett par års lotteri framöver igen....:)

Ni som testat "live" hur kommer det funka om man sitter vid fönster och behöver gå på toaletten med denna config, känns som ett rejält kliv.
 

Dr. Miles

Expert
Ni som testat "live" hur kommer det funka om man sitter vid fönster och behöver gå på toaletten med denna config, känns som ett rejält kliv.
Jag har inte varit mässan i Berlin, men oliver2002 från FlyerTalk är med tillsammans med Martin och Jacob.
Du kan se hans bild om hur det är att kliva över grannen när du sitter vid fönstret.
 

JonW

Medlem
Nu är inte US Airways "elite" men Cathay är det. Sedan löser man två "problem" från BA, UA och LX: alla sitter framåt (BA och "gamla" UA har jo inte detta) samt att på LX känns det lite trångt när man glider under stolen framföre.

Man glider inte under stolen framför i LX C.
Och att döma av bilder/video längre fram i tråden är det betydligt trängre i sovläge i LH:s nya stol än i LX´s.
 

Homer

Medlem
man måste ju uppenbarligen fälla ned sitt eget fotstöd annars måste man kliva över två säten.
Intressant förresten att det inte finns en enda bild som visar någon som sitter och äter...
 

TreD

Medlem
Enig. Detta illustrerar för örtonde gången principen att det finns två sätt att gör en sak: rätt eller fel.
Att man i vissa kulturer nöjer sig med felaktiga lösningar legitimerar inte tyskarna att gör fel som i det här fallet.
 

Jacob

Medlem
Nu har jag inte spenderat mer än några minuter i stolen, behövs förstås några timmar för att testa och känna av den ordentligt. Men kan instinktivt inte riktigt hålla med om all kritik.

Jämfört med nuvarande business sätet är det här en rejäl förbättring och jag fick ett bra första intryck.

Jag berördes inte särskilt mycket av att det smalnade av längst fram på stolen, den är ju ändå två meter lång vilket gav åtminstone mig några centimeter till godo.

Svårt att säga exakt hur det är att gå ut från fönsterstolen då båda stolarna är nedfällda, det var inte det första man tänkte på att testa på lanseringsdagen, men tittar jag igenom bilderna ordentligt tyder allt på att det finns golvutrymme kvar mellan stolarna.

Men vänta bara till ni får se Qatar Airways nya business stol. Den håller nog den mest kräsne resenären nöjd. Reportage kommer i helgen...
 

Homer

Medlem
Nu kan inte jag tyska men på sida 7 här http://presse.lufthansa.com/fileadm...ink/newslink-56/lh-newslink-56-Maerz-2012.pdf kan man läsa om att på deras A340 och A380 kommer sätena vara // \/ \\ istället för \/ \/ \/ som de kommer ha på 747an, \/ \/ på UD. Det kommer hjälpa de som sitter vid fönstret att komma ut när den bredvid ligger ner antar jag.

Visa bifogad bild 5939

Snarare att det blir || V || och den som sitter mot fönstret kommer ändå att vara instängd,
men kanske inte behöver fälla sitt fotstöd för att ställa sig upp.
Sätena i mitten på 330/ 340/380 kommer ju att vara V konceptet och därför mindre attraktiva än H sätena.

De har tydligen klämt in 100 säten i 747-800.
 
Toppen