Senaste nytt

Lufthansa lanserar helt ny business class!

Senator

Moderator
Jag måste nog (åter) kontra med min "favourite quote" från killen som skrev om BA First upplevelsen:

And finally, a little perspective - don't expect too much; it's ‘only’ a seat in an aircraft and cannot deliver the Earth (well, hopefully not ), with the right mindset you should leave very satisfied indeed

Åter, det är bara en flygplans stol vi diskuterar :cool:
 

Senator

Moderator
Vad då BARA? Det är ju där vi befinner oss när vi utövar det största nöjet vi vet! (ja iaf näst största efter att umgås i bingen med den käresta... ;))

A380*G, jag vet :p Jag blir som ett barn på julafton när jag är på väg ut på en resa i affärs- eller första-klass och lägger jo rätt mycket tid här...

Men lite allvarligt sagt så anser jag mig väldigt privilegierat som har möjligheten att resa där framme eller där uppe. Det känns som det kan ta slut när som helst. Därmed är det viktigt med perspektiv; det är inte hela världen....
 
Last edited:

Magino

Medlem
Nån annan som reagerar på att TVn inte verkar ligga rakt framför sätet med denna konfiguration?

Om du tittar på denna bilden så ser du att man kan skjuta TVn i sidled så den är rakt framför en.

6963986581_6bf07d79ae_m.jpg
 

Jacob

Medlem
Har både provsuttit och provlegat i nya business class stolen och dessutom fått den personligt demonstrerad av Lufthansas produktchef.

Fotoreportage kommer, ge er till tåls några timmar bara...
 

Bringman

Medlem
Har både provsuttit och provlegat i nya business class stolen och dessutom fått den personligt demonstrerad av Lufthansas produktchef.

Fotoreportage kommer, ge er till tåls några timmar bara...

Varför kan man inte gilla inlägg från mobilanpassade bc.se?
 

Jacob

Medlem
Oj det var väldigt vad snabba alla är med att vara kritiska.

I tillägg till kritiken om att det verkar trångt och att man nästan får dela fotutrymme
med grannen, så verkar ju bordet vara skräp.
Stolen är inte särskilt trång. Stolens seat pitch är en bra bit över medel för business class.

Varför valde Lufthansa inte samma stol som Cathay Pacifics nya Business class stol? :confused: :confused: :eek:
Jag har också testat Cathays nya business stol och visst är den kanon.
Men det kan också handla om flygplanstyper. Observera att Cathays business stol bara finns på ett litet fåtal flygplan av typen A330 och är exempelvis inte alls installerad på deras Boeing 747, samma flygplanstyp som Lufthansa satsar på. Det måste ändå vara en avvägning mellan stolens storlek och antal stolar som går in i kabinen för att få ekonomi i flygningen.
 
Toppen