Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni INTE bra!

Hachans

Medlem
OK, trodde du flög business.
Får testa lite senare ikväll höst, har bara hört bra om deras intra C från flera innan.

Economy är economy, får jag nödutgång är jag nöjd.

Nej inte med de priserna som gäller nu. De övriga måltiderna verkar ju bättre. Kanske bara morgonavgången från Arlanda som är speciell eller nåt.

Ja. Jag hade inte så mycket att säga om eco ombord. Men markservicen var som sagt inte bra alls.

palmen

Moderator
Nej inte med de priserna som gäller nu. De övriga måltiderna verkar ju bättre. Kanske bara morgonavgången från Arlanda som är speciell eller nåt.

Ja. Jag hade inte så mycket att säga om eco ombord. Men markservicen var som sagt inte bra alls.
2800 i Business tor till Bryssel får ändå ses som ett bra pris, även om det inte var dit du skulle.

mischadee

Medlem
Heads up! Skulle checka in för flight till Bologna i morse med Swiss på en Economy Light-biljett som nybliven Senator (via status match). Visste såklart att man var tvungen att betala för säten om man ville reservera i förhand. Men man kan tydligen inte ens välja säten gratis när check in startat. Man får bara ett random assigned säte och måste fortfarande betala för att byta. Deras kundtjänst bekräftade detta och kunde inte göra något alls.

Detta anser jag lägger dem på samma nivå som Norwegian och Ryanair och är inte värdigt ett ”full service” bolag.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite. TGIF!!!

LPC123

Medlem
Heads up! Skulle checka in för flight till Bologna i morse med Swiss på en Economy Light-biljett som nybliven Senator (via status match). Visste såklart att man var tvungen att betala för säten om man ville reservera i förhand. Men man kan tydligen inte ens välja säten gratis när check in startat. Man får bara ett random assigned säte och måste fortfarande betala för att byta. Deras kundtjänst bekräftade detta och kunde inte göra något alls.

Detta anser jag lägger dem på samma nivå som Norwegian och Ryanair och är inte värdigt ett ”full service” bolag.

Så, nu har jag fått skriva av mig lite. TGIF!!!
Ja så är det. Hade samma förra veckan MEN på 1 av 3 ben gick det att välja säte gratis!? GOT-FRA funkade det att byta på men inga av dom andra?

mischadee

Medlem
Jag har två ben Eco light med Brussels, efter check-in öppnat kunde jag välja gratis, även Exit Row. Alltså med matchad SEN.
Weird. Ett av benen på min bokning med Air Dolomiti var kostnadsfritt men de andra kostade. Självklart står det Boarding Group 5 på mina Boarding Passes med Swiss också. Tråkigt att tekniken inte verkar lira. Nu måste jag ju upp ännu tidigare i morgon bitti för att få in statusen korrekt verkar det som.

AABack2ARN

Medlem
Allt ni skriver får mig bara att än mer undvika Light-biljetter inom Star

Om man inte vill ha problem skall man undvika dem eller hur nu talessättet går.

Toppen