Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni INTE bra!

16/4 LH-flight inställd
24/4 ersättning godkänd
1/9 ersättning utbetald
Svagt.
Bättre än det gick för mig 2023/2024, missade connection 7/12-2023, utbetalningen kom augusti 2024!
Exakt samma förfarande som för dig, riktigt tröttsamt.

Bytte till att få det till mitt revolut istället för min vanliga bank, hot med SÖP ett x-antal gånger va det nog som fick fart på det till slut.

Det verkar som att man inte längre kan boka ben för ben med LH.
Exempelvis så finns det platser CPH-MUC och MUC-BKK men enligt flera agenter jag pratat med så måste man boka dessa separat vilket de gärna hjälper till med. Jävla otyg att erbjuda detta utan att berätta om riskerna med separata biljetter. Eller kan man räkna med att LH löser det eftersom det är med samma bolag? Rättigheter har man ju iaf inte..

Jag har även försökt kombinera LH gruppen med partners med samma resultat.
Ex HND-SHA med ANA och PVG-MUC-CPH LH går att boka var för sig men inte som genomgående biljett.

Råkat ut för samma sak. Det går inte att boka ben för ben. Så säger majoriteten av agenterna. Däremot lyckades jag vid ett tillfälle ringa in och boka F mellan FRA-HND och par minuter in i samtalet frågar jag agenten om han kunde lägga på CPH-FRA, vilket han löser på några sekunder. Trodde knappt att det var sant. Jag kunde heller inte se tillgängligheten CPH-FRA på Miles&More hemsida som för övrigt är ett kapitel för sig.

Toppen