Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Helt klart fel av Thai att inte ge bälte till infant! Skriv ett mail till deras kundservice! :)

Vilket bolag är PG? Känner inte igen det. Vv använd inte förkortningar, det ger bara osäkerhet och kan bli fel, såvida det inte är någon uppenbar förkortning så som tex LH eller BA.

Med samma logik ska vi då inte anvnda LX, NH, DY, AY, BR mfl? En enkel googling ger ju svaret om man inte vet (vilket jag får göra på en hel del IATA-koder för flygplatser). Och när vi pratar förkortningar ska vi kanske inte använda vv heller?

Jag vill hävda att LX, DY, AY är betydligt mer kända IATA-koder än PG.
Dessutom är det allmänt känt, vilken en så trogen läsare som du vet, att vi ska undvika IATA-koder.
En enkel googling ger svaret på i princip allt, så varför ska vi då tillåta några frågor i forumet överhuvudtaget?
Bara det faktum att du måste googla flygplatser understryker ju bara vikten av att undvika IATA-koder.

Absolut är de mer kända för oss som är väl insatta men för de som inte är det så är det nog rena grekiskan.
Jag har helt missat att vi ska undvika IATA-koder, enda jag sett är att det absolut inte ska användas i rubriker. De IATA-koder man behöver googla upp är oftast mindre ställen (ofta i USA som jag själv har dålig koll på), alla större flygplatser/städer är ju mer eller mindre inga problem (enligt mig). Antar att vi tycker olika i frågan så agree to disagree.

Jag har helt missat att vi ska undvika IATA-koder, enda jag sett är att det absolut inte ska användas i rubriker.

Det har nämnts ganska ofta senaste månaderna från mods att vi ska undvika IATA-koder även i inläggen. Dock är det ju svårt att lära en gammal hund att sitta, så jag lär ju fortsätta av gammal vana. Går ju fortare att skriva PVG än Shanghai...

Det är något med dessa chokladbitar som gör det omöjligt att bara plocka en från korgen. Goda är dom… Väldigt goda :)

13108473623_a50ae8bfb6_c.jpg

Foto: Jonas C

Ja, god sjokolade hos Swiss. Men de når liksom ikke helt opp sammenliknet med Brussels :)
13109922224_e678bd27b1_c.jpg

Som Belgerne selv mener: Neuhaus er skikkelig sjokolade, Godiva er masseprodusert kakao for turister :p

Jo men Swiss kör väl iofs även med finare bitar från Sprüngli.....?
Ja, men kun på langdistanserutene og da fra en stor konfekteske tror jeg. Bildet er fra en intra-europa flyving.

Neuhaus är extremt massproducerat skräp. Finns mkt bättre belgisk choklad, t.ex. Pierre Marcolini.

Selvfølgelig finnes det alltid noe "bedre", men ifølge de Belgerne jeg snakker med i jobb er Godiva sett på som det dårligeste av de kjente merkene iallefall.

Toppen