Det är ingen direkt hemlighet att jag gillar Swiss. Men vissa flighter på senare tid har varit sisådär. Vår resa till Dubai var grymt! Från bemötande i Swiss FCL A och E, till båda flighterna fram och tillbaka, med 50% av de i FCL E samma som på utresan. Men jag har haft några meh! flights.
Men kvällens LX1255 var Swiss när det är som bäst:
1. Trots att SAS Ground Handling hanterade gaten på ARN var det germansk "ordnung muss sein". Först ombord, och prio först
2. Snabb boarding med uppskattat 60% fullt. Tror det var 6-7 rader i Business, men bara de 3 första användes med totalt 7 pax
3. Boarding complete - kaptenen kommer fram till rad 1, och talar med hela flighten. Tyvärr har vi ATC restriktioner i Tyskland. De gör allt det kan. Alltså, ingen som gömmer sig men fram med skiten

Vi skall komma iväg 20.10 mot tidtabell 19.35
4. Maître de Cabine tar action direkt medan vi är vid gate och dörren är stängt. "Mr. Senator, would you like a glass of Champagne". Skiter björnen i skogen?
5. Maître de Cabine går runt till ALLA i business och kollar transit. Det vill säga 7 personer med personlig info
6. Kvinnan på 2A skall träffa mannen i GVA för att åka skidor. Maître de Cabine och hon kommer fram till att hon skall kliva av i ZRH, och han skall se till att skidorna lastas av

7. Vi kommer iväg och det är "full on". Vilken service. Det är som han och kollegan vill supa ner kabinen
8. Helt ok mat: germanskt kött med sås
9. Glaset är ALDRIG tomt
10. Maître de Cabine pratar med alla. Killarna på 1D och 1F (jag sitter på 1C) är foodies, och en lång diskussion om mat i Köpenhamn utbryter. Killen borde hänga med
@Agö Jag jobbar med mina stadiga vänner QC35 på
11. Flighten går sjukt snabbt!
12. 20min innan landning (som är 2min efter tidtabell) öppnas en ny skumpa

13. Vi dockar vid gate A63, och vår nya bästis drar direkt igång med att få skidorna av flygplanet
Det är sällan jag imponeras numera. Men för en intra-Europa flight var detta top notch.