Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Frun fick mail efter fyra legs för FT, osäker på hur långt efter det var. Antar att det är något liknande för SEN men jag har själv precis också betat av sista leget

Som jag sa tidigare: Lufthansagruppen tillämpar gratis sätesval vid incheck.
Sanning med modifikation. Ibland har vissa kunnat komma runt att betala med det du beskriver, andra gånger fungerar det inte.

För mig gick det att tillämpa på utresan att välja platser, men samma sak gick inte göra på hemresan. Med andra ord inget som fungerar 100% av gångerna.

För mig fungerade det 23 oktober men inte 27 oktober.
Vi får försöka komma fram till varför det inte fungerar. Enligt travel-dealz ska det funka för Senator att välja gratis vid check-in på eco light. I mitt fall har det inte fungerat när jag använt Lufthansa App vid check-in på economy light fare (14 Oktober). Senator status har legat i bokningen hela tiden.

“Only frequent flyers with Senator or HON Circle status can select seats for free during check-in in the future. Lufthansa also emphasizes that families with children, group travellers, and travellers on the same booking will be seated together, with the daunting addition of “whenever possible”. Additionally, there is a new differentiation in fees for various seat categories (a seat with more legroom will cost extra).”

Toppen