… och med status krävs det en basic fare. Med eco light kostar det oavsett före eller efter incheckningen öppnar.Du kan inte välja fritt som statuslös. Du blir tilldelad ett säte gratis men vill du ändra det tillkommer avgift.
… och med status krävs det en basic fare. Med eco light kostar det oavsett före eller efter incheckningen öppnar.Du kan inte välja fritt som statuslös. Du blir tilldelad ett säte gratis men vill du ändra det tillkommer avgift.
Funkar att välja säte gratis även utan status när incheck öppnat.Du kan inte välja fritt som statuslös. Du blir tilldelad ett säte gratis men vill du ändra det tillkommer avgift.
Inte på economy lightFunkar att välja säte gratis även utan status när incheck öppnat.
På economy light: Påbörja din checkin hela vägen tills du får din stolsnr tilldelad. Sen avsluta processen och gå vidare till "manage my booking" välj resan sen ta "välj sittplats" och ska då vara gratis och du kan välja vilken stol du villInte på economy light
Det fungerade för mig att göra så på utresan, men inte på hemresan på samma biljett (blev ordinarie pris för att välja plats). Nu blev jag uppgraderad till business på båda flighterna hem så ingen större skada skedd.På economy light: Påbörja din checkin hela vägen tills du får din stolsnr tilldelad. Sen avsluta processen och gå vidare till "manage my booking" välj resan sen ta "välj sittplats" och ska då vara gratis och du kan välja vilken stol du vill
Som jag sa tidigare: Lufthansagruppen tillämpar gratis sätesval vid incheck.Det fungerade för mig att göra så på utresan, men inte på hemresan på samma biljett (blev ordinarie pris för att välja plats). Nu blev jag uppgraderad till business på båda flighterna hem så ingen större skada skedd.
Fick nödutgång fönster med tom plats bredvid på Economy Light med Senator. Helt rätt dock att jag själv inte valde, utan de valde åt mig.Inte på economy light
Har heller inte fått. Verkar som att vi som slutförde challangen sent får vänta med officiell förlängning.Har flygit 20 resor (ben) med LH samt SWISS i ekonomi och business under oktober / november. Dock inte fått någon bekräftelse om förlängning. Någon annan som har samma problem?