Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Om jag bokar denna resa, har jag senator till februari 2026?

Det är väl sex segment? Och Economy Light ska vara OK?

Attachments

• IMG_9846.jpeg
    IMG_9846.jpeg
    121,1 KB · Visningar: 249

Fast 6000 var lite saftigt. Men med det priset är det nog en högre bokningsklass. Som ger lite fler poäng. Edit: inte fler poäng utan fler Miles. Hos Lufthansa kan samma bokningsklass vara både ekonomi och ekonomi light. Hade W nu som gav 500 + 125 miles per segment

Last edited:

Ja, men du kan komma billigare undan genom att flyga
ARN-WAW-POZ 22 juli med LOT
POZ-WAW-POZ 23 juli med LOT
POZ-WAW-ARN 24 juli med LOT
3600 kr+1100 kr = 4700 kr
LOT ger dig som senator möjlighet att checka in en väska och välja säte även på deras billigaste fare utan extra kostnad, vilket är generösare än Lufthansa i Economy Light.

Ja, men du kan komma billigare undan genom att flyga
ARN-WAW-POZ 22 juli med LOT
POZ-WAW-POZ 23 juli med LOT
POZ-WAW-ARN 24 juli med LOT
3600 kr+1100 kr = 4700 kr
LOT ger dig som senator möjlighet att checka in en väska och välja säte även på deras billigaste fare utan extra kostnad, vilket är generösare än Lufthansa i Economy Light.
Och LOT-flajter är OK för att klara LH:s senator-challenge?

Ni som klarat challengen med sex flighter, har ni fått nåt mail eller notis i appen om det? Ser man att gilltighetstiden förlängs nånstans?

"If you complete the challenge requirement, your status extensions to 02/26 will be assessed for all status match challenge participants after 30.11.24 and granted where challenge requirements have been met. There is no tracking of challenge requirements in the mobile app."

Några iakttagelser efter mina fyra flyg i helgen;

* Det gick att boka gratis säte ungefär 36h innan avgång
* Flygen som gick till/från Stockholm, där måste de fått order om att köra en charmoffensiv mot nya SEN. På utresan, under boarding, kom pursern till mig på rad 10 med en flaska vatten och våtservett - hälsade mig välkommen med namn. Det hände inte igen kan jag säga.
* Flyg 2 och 3 var det noll recognizition. Men så på sista sträckan, ja då blev det uppgradering till Business vid gaten!
* Innan avresa fick jag ett mail, sånt där vanligt "köp bagage", "boka säte" osv osv och så var där en voucher men skulle visa crew för att få gratis drink. Jag gjorde aldrig det, tänkte att det kanske fungerar som för EBD att de har koll. Det har de inte och jag orkade inte ens fråga om det när de fullständigt flög genom kabinen med vagnen. Crew i economy var inte direkt serviceminded på något av mina flyg.
* De sålde överbliven mat, det har jag aldrig varit med om. Bra för miljön! Tror ordinarie pris var 12 CHF och nu (typ 45min innan landing) ville de ha 4 CHF. Med tanke på att de bara swishade igenom kabinen vid ordinarie försäljning så fanns det mat kvar och folk köpte!
* På alla fyra flygen stod både pursern och piloten (eller vad han nu var) och körde sina announcements stående i mittgången istället för att gömma sig i cockpit eller bakom gardinen, väldigt trevligt.

Det var Swiss jag flög med; ARN-ZRH-ATH och tillbaka

Nu har jag inte lusläst alla 52 sidor, eftersom jag inte var kvalificerad när erbjudandet dök upp. Men vad jag fattar så får man FTL, eller Senator på studs och med giltighet t o m feb -25 om man möte kraven. Sedan kan man via challenge fixa förläggning. Det som slog mig är jag håller på matcha mitt British Airways gold, mot Eurobonus Guld. När det är klart, är det någon som har testat att matcha vidare mot Lufthansa?

Toppen