Några iakttagelser efter mina fyra flyg i helgen;
* Det gick att boka gratis säte ungefär 36h innan avgång
* Flygen som gick till/från Stockholm, där måste de fått order om att köra en charmoffensiv mot nya SEN. På utresan, under boarding, kom pursern till mig på rad 10 med en flaska vatten och våtservett - hälsade mig välkommen med namn. Det hände inte igen kan jag säga.
* Flyg 2 och 3 var det noll recognizition. Men så på sista sträckan, ja då blev det uppgradering till Business vid gaten!
* Innan avresa fick jag ett mail, sånt där vanligt "köp bagage", "boka säte" osv osv och så var där en voucher men skulle visa crew för att få gratis drink. Jag gjorde aldrig det, tänkte att det kanske fungerar som för EBD att de har koll. Det har de inte och jag orkade inte ens fråga om det när de fullständigt flög genom kabinen med vagnen. Crew i economy var inte direkt serviceminded på något av mina flyg.
* De sålde överbliven mat, det har jag aldrig varit med om. Bra för miljön! Tror ordinarie pris var 12 CHF och nu (typ 45min innan landing) ville de ha 4 CHF. Med tanke på att de bara swishade igenom kabinen vid ordinarie försäljning så fanns det mat kvar och folk köpte!
* På alla fyra flygen stod både pursern och piloten (eller vad han nu var) och körde sina announcements stående i mittgången istället för att gömma sig i cockpit eller bakom gardinen, väldigt trevligt.
Det var Swiss jag flög med; ARN-ZRH-ATH och tillbaka