Diamond-in-the-ruff
Medlem
Testade även vid arrival, Lufthansa Senator lounge i München (K Gates). Satt fint med en third breakfast.
Gjorde mina första flighter i helgen efter Statusmatch.
- Bokningen gjordes med EB-nummer
- Ändrade till MM när jag fått mitt nya MM-nummer
- Dubbelkollade vid incheckning så inget var fel utan mitt MM-nummer var inlagt
- Boardingkorten säger M/M
- Blev även uppmärksammad som Senator på vägen hem (några extra chokladbitar)
>>> Flighterna registrerades på mitt EB-konto..........
Gjorde mina första flighter i helgen efter Statusmatch.
Det är det som är risken när man blandar in flera olika statusar i en bokning.Gjorde mina första flighter i helgen efter Statusmatch.
Har det krediterats fel ska det mycket till för att flygbolagen ska ändra något. De brukar väldigt sällan vara sugna på att göra detta.Välkänd LH IT strul de senaste 2 månader. Har kompisar som lagt in TG-nummer men poängen hamnar på LH MM och vice versa. Det är bara skriva till LH och SAS med boardingkort så löser de det.
Well, isf har de lite jobb att göra med sin hemsida då jag ändrade där 3 dagar innan flighten.Det är det som är risken när man blandar in flera olika statusar i en bokning.
Det finns som sagt 4 olika fält för att registrera status och alla måste ändras för att det ska bli rätt.
FQTV = Hit krediteras miles
FQTS = Här får man sin status
FQTR = Var miles togs ifrån på bokningen om det är miles inblandade.
I ditt fall har de högst troligt bara ändrat FQTS och inte FQTV.
Har det krediterats fel ska det mycket till för att flygbolagen ska ändra något. De brukar väldigt sällan vara sugna på att göra detta.
De måste få SAS att dra tillbaka krediteringen på EuroBonus först. Det kommer de inte göra.Har det krediterats fel ska det mycket till för att flygbolagen ska ändra något. De brukar väldigt sällan vara sugna på att göra detta.
Finns det något sätt att kolla detta själv innan avresa så det står rätt till?Gjorde mina första flighter i helgen efter Statusmatch.
Samme erfaringer! Det synes umuligt HELT at slette det først angivne FFP, så det dukker op igen når rejsen er slut. Og løbet er kørt. Defor bedre at IKKE angive noget program indledningsvist, og derefter, når rejsen er ovre, lave retroaktiv claim til rette program...Vill minnas att det varit så länge med Lufthansa, fast åt andra hållet.
Grundregeln är att aldrig blanda in ett frequent flyer-nummer från ett annat program än dit man vill ha sina poäng och segment krediterade.
Jag har hittills under min poängsamlarkarriär inte läst om någon som lyckats att få det rättat om poängen hamnat på ”fel” bonuskonto, inte vad jag minns i alla fall.