Fredah
Medlem
Ja men isåfall ändrar de till SAS FFP istället.Visst kan man komma in i loungen genom att visa sitt EBG även om det skulle ligga ett ännu ej uppdaterat Lufthansa nummer i bokningen? ( medan SAS fortfarande är med i Star Alliance)
Ja men isåfall ändrar de till SAS FFP istället.Visst kan man komma in i loungen genom att visa sitt EBG även om det skulle ligga ett ännu ej uppdaterat Lufthansa nummer i bokningen? ( medan SAS fortfarande är med i Star Alliance)
Vilket man ber dom ändra tillbaka på vägen ut ur loungenJa men isåfall ändrar de till SAS FFP istället.
Nej ingen sådan förmån (testade precis). Däremot kan man välja säte (ej bland premiumsätena), om man bokat bokningsklass Smart (vilket är den lägsta bokningsklass som kan bokas på EW om man köper biljetten via Lufthansa).Någon som vet om man kan boka gratis säte som Senator om man flyger med Eurowings?
Reste GOT-MUC-PVG häromdagen och hade först SEN-kortet inne för att få ihop segment (fick op-up till MUC). I loungen ändrade personalen, sa dom, men framme i kina såg jag att M&M hade reggat poängen.Vilket man ber dom ändra tillbaka på vägen ut ur loungen![]()
Du kan inte få LH-segment och EB-poäng på samma flygning. Möjligen kan du kreditera t ex GOT-MUC till MilesMore och MUC-PVG till Eurobonus men då skulle jag sköta det med efterregistrering och inte ha något kort alls inlagt.Reste GOT-MUC-PVG häromdagen och hade först SEN-kortet inne för att få ihop segment (fick op-up till MUC). I loungen ändrade personalen, sa dom, men framme i kina såg jag att M&M hade reggat poängen.
Får hoppas det inte pajar min återkvalificering till EBG innan mitt år tar slut i aug…
Jag är medveten om att jag inte kan dubbel-dippa. Försökte mig på ett byte mitt i resan som alltså inte gick som tänkt så ditt förslag är nog att rekommendera. Dock hade jag ju då inte fått op-up (samt kunnat välja säte i förväg)Du kan inte få LH-segment och EB-poäng på samma flygning. Möjligen kan du kreditera t ex GOT-MUC till MilesMore och MUC-PVG till Eurobonus men då skulle jag sköta det med efterregistrering och inte ha något kort alls inlagt.
Kan bekraefte! Sidder i baren i AMS 52'eren, de bekraefter at alt er gratis: sprit, oel, cava, vine etv. Kun paa overetagen, Blue Bar skal man betale for "luksussprit"Det finns väl inget i nedre baren på AMS 52 loungen som kostar något?
I övre baren har de däremot fått för sig att erbjuda ”premium” drinkar på till extra kostnad.
Däremot är ju alltid Cava gratis, kommer inte ihåg huruvida de gör som AF och enbart erbjuder bubbel från strax innan lunch eller ej, är själv oftast inte så pigg på sprit på morgonen personligen.
Ridå.Gjorde mina första flighter i helgen efter Statusmatch.
- Bokningen gjordes med EB-nummer
- Ändrade till MM när jag fått mitt nya MM-nummer
- Dubbelkollade vid incheckning så inget var fel utan mitt MM-nummer var inlagt
- Boardingkorten säger M/M
- Blev även uppmärksammad som Senator på vägen hem (några extra chokladbitar)
>>> Flighterna registrerades på mitt EB-konto..........