Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Så var 4 legs inbokade för verkligt behov, lite pain jämfört med direkt, men vad gör inte en galning. Dessutom är det ett garanterat LHR-T2-SEN-besök efter alliansbytet.
Nu bara se ifall man hittar nån annan resa man "måste" göra eller ifall det blir en långhelg i nåt Miles&More-land i höst.
Austrian t&r Wien ser ut att vara billigaste resan med bara 2 leg, om man inte vill flyga inrikes i Polen

Austrian t&r Wien ser ut att vara billigaste resan med bara 2 leg, om man inte vill flyga inrikes i Polen
Bra tips, blev snuvad på en kväll i Wien tidigare i år pga sista-minuten kundmöten så kanske ska ta revansch.

Blev och fundera på en SAS-bokning jag har i Augusti, är det någon poäng i att ändra FF-numret till Senator på den? Behöver inte poängen till EB (varken mot status eller till kontot) och jag bör väl få de flesta fördelar som *AG, dock inte Diamond-fördelarna som dryck och samma-dags-ombokning.
Är det bara slattar jag får från SAS till M&M? Dessa legs räknas ju inte mot denna challenge, så känns lite hugget som stucket.

Resan är bokad inloggad på mitt EB-konto, ifall det påverkar nåt. Kan jag tappa mina förvalda sittplatser?

Bra tips, blev snuvad på en kväll i Wien tidigare i år pga sista-minuten kundmöten så kanske ska ta revansch.

Blev och fundera på en SAS-bokning jag har i Augusti, är det någon poäng i att ändra FF-numret till Senator på den? Behöver inte poängen till EB (varken mot status eller till kontot) och jag bör väl få de flesta fördelar som *AG, dock inte Diamond-fördelarna som dryck och samma-dags-ombokning.
Är det bara slattar jag får från SAS till M&M? Dessa legs räknas ju inte mot denna challenge, så känns lite hugget som stucket.

Resan är bokad inloggad på mitt EB-konto, ifall det påverkar nåt. Kan jag tappa mina förvalda sittplatser?
Vad är det för bokningsklass på SAS? Tänk på att du får 25% mer poäng som EBD.

Jag har också statusmatchat nu från EBG till Senator. Tog ungefär 30 minuter att bli godkänd.
Har en award från Shanghai till Zürich i december så jag ska försöka få ett tronsäte där. Tänkte också åka till Frankfurt i juli och flyga via Wien och München hem för 4 segment. Det kostar 800 kronor extra.
Edit:
Lounge tillgång vid ankomst kommer passa bra för i Zürich anländer jag klockan 19 från Shanghai och flyget till Göteborg går klockan 7 nästa dag.
Har Senator ankomstlounge?

Osäker på Frankfurt för ankomst. Även lite osäker om man ankommer på ett flyg från USA och övriga Amerika

4Access with boarding pass dated the same day for a Lufthansa, Austrian Airlines,or SWISS flight.
5In Frankfurt only access to the Welcome Lounge.
IMG_0669.png

Visst kan man komma in i loungen genom att visa sitt EBG även om det skulle ligga ett ännu ej uppdaterat Lufthansa nummer i bokningen? ( medan SAS fortfarande är med i Star Alliance)

Toppen